Gallery Modern Art Brisbane

Trip Start Nov 26, 2010
Trip End Mar 31, 2011

Flag of Australia  , Queensland,
Wednesday, January 5, 2011

Na het gewandel in de Glass house mountains zijn we doorgereisd naar Brisbane, de stad waar we ongeveer anderhalve maand geleden onze reis begonnen zijn. Deze keer verbleven we niet in een hostel in het centrum, maar op een camping ongeveer 12km uit het centrum. Het flodderkamp heeft hier een paar dagen gebivakeerd omdat er een aantal zaken uitgezocht moesten worden zoals onder andere de auto registratie. Gelukkig was hier op de camping een goede WIFI deal waarmee we voor ongeveer een dollar per uur konden surfen. (laten we de woordgrap over surfen uzelf maar laten maken)

Omdat het nog immer redelijk 'vochtig' was gedurend de dag is er op de camping veel tijd doorgebracht in de droge camping keuken waar het nooit stil was, geluiden van de tenniswedstrijden van het Brisbane tennis toernooi, Michael Scofield en een oost-indische-dove franse dame die de tv op de maximale volumel zette telkens wanneer ze de afstandbediening te pakken kreeg.

Als afwisseling zijn we ook 2 dagen met de busthet centrum ingegaan. Beide keren zijn we naar het Gallery of modern Art gegaan. Een super museum, er werd namelijk veel 'hands on' voor kinderen georgeniseerd. Hadden wij even geluk! Anne maakte een prachtige vogel van kranten knipsels, een papieren beker, nepbriefgeld, lijm, plakband en wat nietjes. Jeetje wat was ze in haar element. 'Dit wordt de mooiste vogel die hier gemaakt werd, ooit!'  Volledig uitgestrekt staand op een krukje kon ik NET met mijn vinger toppen het vogeltje aan een van de hoogste takken ophangen, ver weg van alle slijmende horde alles vernietigende kinderen. Daarna heb ik met overtrek papier en een bruine viltstilft (die horde kinderen had alle mooie kleuren reeds in gebruik, gedemonteerd of opgegeten)  op een beeldscherm gedurende 5min de bokshandschoen van Charly Chaplin gevolgd. Daarnaast hebben we gekeken naar een McDonalds die overstroomde (toevalligheid met het weer hier). Een ruimte met echte vogels waarvan de zang een kunstwerk vormde. Een zwembed waar je onder in kon stappen zonder na te worden, van boven lijkt het dan net of je in het zwembad loopt, aparte illusie. Een enorm lange wand met wens pols bandjes. Die mocht je een pakken en op een briefje een wens terug in de muur stoppen. Ik heb de wens: 'I wish that I was a Superhero' en Anne 'I wish I could make a time portal'. Daarnaast was er een supervette glijbaan waar je met een soort jutte zak van de 3de verdieping naar de begane grond kon glijden, helaas werd de rij volledig gevuld door alweer de horde.

ine on

het gaat jullie goed zo te zien!!!!
En lekker weer........
geniet er maar van, zoveel belevenissen!

Gonnie en Hans on

wat een verhalen,erg leuk om het te lezen. !!!! Wat een weer daar bij jullie maar zo te zien mag het jullie pret niet drukken.
En zelfs aan creativiteit geen gebrek,geniet er maar van. Wij zijn echt wel jaloers op jullie Knuffel van ons Gonnie en Hans