Beschuit met muisjes!

Trip Start Jun 02, 2011
Trip End Jul 01, 2011

Tuesday, June 28, 2011

Schiet nou niet meteen in de rode vlekken. We kondigen echt niet in een week (via een blog) aan dat we gaan trouwen EN dat we zwanger zijn. Toch hebben we een goede reden voor beschuit met muisjes, want woensdag 29 juni is ons neefje Tymeo geboren! Trotse papa en mama zijn Jeremy's broertje Stephan en zijn vriendin Celine.

Op het moment dat Tymeo geboren werd, banjerden wij lekker door Disneyland. Hoe oud je ook bent en hoe vaak  je al in het park in Parijs geweest bent, het is en blijft leuk. We hebben nu wel platpoten ;) Grote domper was overigens dat we 90 minuten in de rij hebben gestaan voor de Splash. Met het einde in zicht werd de attractie gesloten ivm een storing. Anderhalf uur voor niets staan wachten en de parade gemist :( Pfff het was zo druk.

Ook gisteren hopten we van attractie naar attractie. Toen waren we in Universal Studio's in... Hollywood! We vonden de studiotour allebei super gaaf. Je rijdt dat met een treintje door verschillende bekende decors zoals dat van Jaws, King Kong en Jurassic Park. We kwamen ook door Westeria Lane, de straat van de Desperate Housewives. Ze waren op dat moment bezig met de aankleding omdat er een dezer dagen weer opnames zijn. Verder had het park heel veel gave 3D attracties, waaronder een korte film van Shrek. Na het bezoek aan de studio's hebben we de letters nog even bekeken. Helaas was het al wat laat, 'HOLLYWOOD' stond al in de schaduw.

Een ander hoogtepuntje de afgelopen dagen was Monterey. Daar hebben we zondagochtend een bijzonder vaartochtje gemaakt. Met een bootje zo'n 2,5 uur de zee op om walvissen te spotten. Tot onze grote blijdschap hebben we een mama bultrug met kind gezien! Zooooo cool. (een goede foto maken blijkt helaas onmogelijk) Ook waren we blij dat wij niet tot diegene behoorden die zeeziek werden ;)  Van Monterey ging de trip zondagmiddag nog naar Santa Barbara. Een lange rit langs de mooie kust, maar waar we ons wat op verkeken hadden. Het was nog ruim 7 uur rijden, maar de route was prachtig. Santa Barbara is trouwens een keurig en leuk stadje aan zee. Heerlijk!

Morgen hebben we alweer onze laatste dag in de USA. We verlaten Anaheim, gaan richting Downtown LA, checken in bij ons hotel aan Venice Beach en moeten onze trouwe vierwieler inleveren :( Leve de Ford Escape! Donderdagochtend moeten we vroeg uit de veren om richting vliegveld te gaan.Vrijdagmiddag landen we weer op Schiphol. Morgenavond nog maar even genieten van een mooie zonsondergang op het strand :)

dutchdownunder
dutchdownunder on

Zo het zit er nu echt bijna op hè? Leuke plaatjes weer hoor. En het verhaal is heel herkenbaar. Volgende week zijn we (als het goed is) allemaal weer veilig thuis, dan kunnen we weer gewoon bellen... Goede reis terug en tot gauw!

Groetjes,
M&E