Partyyy

Trip Start Aug 12, 2011
Trip End Jan 15, 2012

Flag of Sweden  , Skåne,
Sunday, September 4, 2011

Goedenavond allen, ondertussen ben ik al bijna 3 weken in Lund, ongelofelijk dat het zo snel gaat. De afgelopen twee weken bestonden vooral uit dingen regelen, heeel veel mensen ontmoeten en natuurlijk uitgaan. Zoals ik de vorige keer al zei is het de bedoeling dat je hier lid wordt van een 'nation'. Er zijn rond de 10 nations die allemaal een eigen pub/club hebben en die daarnaast ook lunches/brunches/sittnings organiseren. Op zich zijn alle nations vrijwel hetzelfde, maar Hallands nation waar ik bij ben gegaan organiseert veel sportactiviteiten. Deze moet ik alleen nog wel bezoeken :p Je kunt bij een nation ook bv. helpen met koken en dan krijg je daarna een thank-you party dus ik heb alvast wat connecties met de lokale Vikingen gemaakt om daar te kunnen werken.

Over Vikingen gesproken, afgelopen week is de universiteit hier ook begonnen. Van een van mijn vakken, Viking Age Scandinavia, zijn de colleges al begonnen (2x per week 2 uur...heftig). Het vak is helaas niet zo heel spannend en bestaat vooral uit lezen. Morgen begint mijn andere vak Conflict and governance in the Middle East ook en daar heb ik wel echt zin in. Helaas kon ik geen Zweeds meer doen en dat betekent dat ik dus maar 6 uur per week college heb. Ik ben daarom lid geworden van de "Association of Foreign Affairs" hier in Lund. Hier worden wekelijks heel interessante lezingen georganiseerd (onder andere Zweedse ministers, Kofi Annan, Tariq Ali als sprekers, zie http://www.upflund.se/). Ook hebben ze een tijdschrift en een radio-programma. Ik hoop dat ik in een van de commissies kan meehelpen. Hopelijk heb ik dan iets meer te doen maar veel vrije tijd is natuurlijk ook goed voor alle feestjes en reizen die we willen gaan maken. Ik wil hele graag naar Lapland, Rusland, 'Sea battle' naar Talinn en natuurlijk ook de steden die 'dichtbij' zijn zoals Goteborg, Stockholm, Oslo en Helsinki.

En dan natuurlijk de feestjes.. ja, wat ze zeggen is waar; die zijn hier genoeg. Eigenlijk elke avond behalve zondag (uitzondering: elke week). Enige jammere is dat je voor de nation parties er eigenlijk al om half 10 moet zijn (na 10 betaal je 60 kr, 6,6e entree) en dat je dan natuurlijk aaaltijd in de rij staat :p Je geduld wordt hier echt ontzettend goed getest. Gisteravond wilden we bv. naar een nation party bij Ostgota gaan, maar we hadden geen zin om al vroeg te gaan aangezien we ons natuurlijk cultureel moesten verrijken door eerst internationale drankspelletjes te leren. Om half 12 waren we bij Ostgota, op zich een normale tijd zou je denken, maar er stond natuurlijk een enorme rij. Dus dan maar door naar Lunds nation, wat uiteindelijk ook wel erg leuk was nadat we de ook daar aanwezige rij hadden overwonnen.

Oh wat ook nog het vermelden waard is: vandaag zijn we zowaar naar het STRAND geweest. Zelfs hier in Zweden kan het dus nog mooi weer zijn (: We hebben zelfs in de zee gezwommen. Straks is onze grote vriend Wallander weer op tv (helaas de BBC versie; hoezo idioot, in NL hebben we de Zweedse versie en hier de Engelse :p) dus dat ga ik dan kijken bij wat Spoletorp North housemates op de 2e verdieping. Spoletorp North is trouwens gewoon de beste plek hebben we unaniem besloten.

Ik hoop dat het in Nederland ook allemaal goed gaat en dat iedereen nog geniet van zijn vakantie/het af en toe mooie weer? Mocht je je vervelen: kom naar Zweden! :p
x

Anne on

klinkt goehoed. hier was het gister mooi weer en vanaf vandaag gaat het weer lekker een tijdje regenen! geniet! xxxx

Ruben on

Cool! :-) Zo te lezen verveel je je geen dag! Succes met je zware collegeschema :P en doe Kofi maar de groeten! ;-)

Sophie on

Jij doet echt veeeeel!! Maar wel heel leuk :D XX

jeanineinzweden
jeanineinzweden on

Haha ik kon het trouwens toch niet laten: ik doe nu een poging mn vakken nog te veranderen om ze iets uitdagender te maken :p

Amber on

Klinkt echt leuk, alles wat je doet! Wel een erg heftig collegerooster, zo te horen:) Veel plezier!