Klaar voor vertrek?

Trip Start Aug 12, 2011
Trip End Jan 15, 2012

Flag of Netherlands  , Noord-Holland,
Tuesday, July 26, 2011

Ja, dacht ik, maar het bleek toch nee te zijn. De laatste weken gaan erg snel en over iets meer dan twee weken, op 11 of 12 augustus, zal ik vertrekken naar Lund in Zweden om daar een half jaar te studeren. Aangezien de afgelopen weken al veel web-logs opgestart zijn, heb ik besloten me ook maar bij dit rijtje te voegen en jullie op deze manier op de hoogte te houden. Ik hoop hier regelmatig een verhaaltje te schrijven over mijn wel en wee in het land van de Ikea, Pippi, Abba, maar ook het land dat wel 12,1x zo groot is als Nederland met enkel 9,1 miljoen inwoners, een van de hoogste scores heeft op het gebied van de vrouwenemancipatie (ja ik heb wel wat geleerd bij die ene cursus), een goed ontwikkelde kenniseconomie bezit en vaak geroemd wordt (of werd) als modelverzorgingsstaat. Maar minstens even typerend zijn natuurlijk de Kötbullar, Ingmar Bergman en Wallander

Tot zover een kleine introductie van het land. Binnenkort zal ik wat meer schrijven over de stad Lund zelf. Nu ga ik me weer bezighouden met de laatste voorbereidingen. Af en toe krijg ik vragen over wat je allemaal moet regelen, of lees ik dramaverhalen van voormalige uitwisselingsstudenten. Als je op tijd begint is het allemaal prima te regelen maar je bent wel even bezig met de volgende zaken:

• Aanvraag exchange in Utrecht
  • Kamer onderverhuren
  • Aanvraag woonruimte in Lund
  • Inschrijven cursussen Lund
  • Aanvraag Erasmusbeurs
En net toen ik dacht dat ik alles geregeld had...
  • Aanvraag creditcard
  • Regelen verzekering
  • Stopzetten telefoonabonnement
Daarnaast in Zweden nog
  • Aanvraag Zweedse bankrekening
  • Inschrijven Migration Board
Nu hoop ik maar dat alles geregeld is en dat ik kan beginnen aan een veel ingewikkeldere taak: het inpakken van de spullen die mee mogen (sowieso die geweldige Zweedse broek!). Ja, dat wordt nog een hele uitdaging. Ook begint het afscheid nemen langzaamaan. Zo dringt het besef geleidelijk door dat ik binnenkort toch écht de Nederlandse bodem zal verlaten en op weg ga naar beter weer (optimisme is een groot goed)

Tot zover mijn eerste update en kan ik je feliciteren dat je deze helemaal gelezen hebt. Je kunt natuurlijk elke keer naar deze website gaan om te kijken of er iets nieuws op staat maar het is misschien makkelijker je te abonneren waardoor je automatisch een e-mail krijgt als er iets nieuws gepost is. Dit doe je door bij de overzichtspagina van deze blog rechts op "get email updates" te klikken en dan je e-mailadres invullen (als dit niet lukt, kan ik het ook wel voor je invullen). Je kunt op deze web-log reageren door op "add comment" te klikken, wat ik natuurlijk erg leuk vind, maar je kan ook een mailtje sturen naar jeanintjuh @ hotmail.com (de spaties tussen de @ weghalen) als je dat liever doet.

Hej då!

Madelein on

SJANIEE! hoe nu wordt het spannieee! ben benieuwd naar al je verhalen en ik hoop dat ik je nog kan zien voor je weggaat! Leuk dat je een web-log bij gaat houden. Kus

Anne on

Lieve Jeanine!
Wat onwijs kut, ik heb je helemaal geen gedag meer gezegd, ik weet niet wanneer je laatste dag is bij ah? ik hoop dat ik je nog even zie voor dat je weggaat, ik ben as. zondag namelijk terug van vakantie.

Anders wens ik je natuurlijk een top tijd toe!!
Heel veel liefs,
xxx. Anne Haverkort.

jeanineinzweden
jeanineinzweden on

Hee Anne! Ik denk dat ik je nog wel zie dan want volgende week zaterdag is mijn laatste dag + ik ben er dan ook nog 2x doordeweeks.. Hoe is je vakantie? :D x

Ruben on

Hej hej!
Heel veel plezier in Lund, ik ga al je verhalen zeker volgen! En zet af en toe maar wat plaatjes erbij, zodat we ook kunnen zien wat je allemaal uitspookt ;-)
xx

Tessa on

Hej! <3 (Zweeds is zo mooi) Lieverdje, ik wens je heel veel plezier! Maar je komt morgen nog bij me eten, dus dat wens ik je morgen nog een keer. Vergeet inderdaad die broek niet en gehaktballetjes eten tot je erbij neer valt.

Liefdee!

Sophia on

Stuk! ik zie je toch nog ergens in augustus? dat lijkt me wel zo redelijk :) zo niet, dan hou ik je hierop in de gaten ! liefs

Anneman on

Ik verheug me nu al op al je mooie verhalen Sjaan! :D zie je in Zweden!