Where the jungle meets the sea

Trip Start Apr 22, 2010
Trip End Aug 27, 2010

Arrecifes Camping

Flag of Colombia  , Magdalena,
Thursday, July 8, 2010

JEAN

Tayrona is one of these place when you see them on television you wished you were there. It is just incredible beautiful but not the most relaxing days on a beach I've ever passed. :)
First of all you need to get there. From the point your transportation is leaving you you need to walk 40 to 1h30 to the campsite you want. Cabo that is at 1h30 min is the most popular one as you can swim here into the sea what is not possible at the first campsites you will get after 40 min.

The under currents are really dangerous and lots of deaths have been the result of this.
Walking in this very humid and hot weather with your big bag isn't the most fun part I can tell you.

Then you sleep in the most expensive hammacks you'll ever find. I think the night in the hammack cost more than the hammack itself!
Hammacks are as well not the most comfortable things to sleep in as it is a really nice invention to relax into it but to sleep into it is another story. As well it is so humid your hammack feels humid and you get of course loads of mosquitos that really loves you very...very much.

But even with all these inconveniences it is a great experience to be in this park and have experience it in a very natural way.
We were here 2 nights and we enjoyed the park very much. We walked to the Pueblito up a hill that is a nice walk but again 4 hours walking a day in this really hot weather and humidity and up a hill isn't the easiest thing to do but we enjoyed it. After the walk swimming into the sea as refreshing reward is just awesome.

The beaches are beautiful but what make it unbelievable beautiful is the scenery just behind the beach. The rainforest is just there and some hills making it an unforgettable scenery.
What is cool as well when the sun gets down is the frogs, crabs and other animals you see walking around on the camping site.
As advise bring water purifying tablets and food with you as the park is really expensive.

RAQUEL

Para ir al parque de Tayrona cogimos una especie de shuttle que salia desde La Casa de Felipe en Taganga, que era un poco mas caro que ir en transporte publico pero mucho mas caro, claro. Nos dejaron en el parquing, que es lo mas adentro que pueden llegar los coches. De ahi tuvimos que andar 45 minutos, con una calor sofocante, todas las mochilas que llevabamos, y yo con chanclas, y el camino no era facil: barro, rocas, subidas bajadas, en fin, que se me hizo duro. Ademas el Jean y yo nos perdimos porque yo me quede retrasada, y una vez llegas a Arrecifes que es como el primer nucleo de campings hay diferentes caminos, pero al final nos encontramos!

Nos quedamos a dormir en el camping Arrecifes, porque era mucho mas barato que dormir en el Cabo San Juan, que era una hora mas lejos de caminar. Nos costo bastante caro dormir, eran unos 16000 COP por persona por una hamaca con mosquitera (ese suele ser el precio de una habitacion en un hostel). El camping esta justo enfrente de la larga playa de Arrecifes, en la cual no te puedes banar porque son muy peligrosas las corrientes.

Alli conocimos a un australiano muy simpatico, Tim, y con el fuimos el dia siguiente a Pueblito, que es un antiguo pueblo Tayrona, y por el camino pasamos por el Cabo de San Juan. El camino era duro, durisimo, por la calor que hacia, y era todo subida por rocas enormes, tenias que ir escalndo todo el rato. A la vuelta nos quedamos en la playa del Cabo un rato y nos dimos un refrescante bano! Aqui el camping estaba mejor cuidado, pero era mucho mas caro que en Arrecifes.

Una de las cosas mas impresionantes de Tayrona es que la selva llega literalmente a orillas del mar, y todo esta repleto de vergetacion super  verde, muy bonito. Las playas no me parecieron especaculares a causa de las corrientes, aun y asi la visita al parque merece muchisimo la pena! Lo unico negativo fue dormir en hamaca dos noches, con el calor y las tormentas que habian por la noche. Pero a pesar de todo es altamente recomendable!