Zalostno mesto Potosi

Trip End Aug 21, 2006

Flag of Bolivia  ,
Friday, July 28, 2006

9 ur juzneje od La Paza se na visini 4200m dobesedno skriva mesto Potosi. S svojimi 120.000 prebivalci trenutno ni ravno v svojem razcvetu saj jih je od leta 1545, ko je bilo ustanovljeno, stelo ze tudi 200.000, preseneca pa tudi, dejstvo, da je vmes stevilka padla na vsega 10.000. Zakaj je temu tako, delno govori ze naslov- vse skupaj je ena velika zalostna zgodba. Bistvo odgovora tici v gori Cerro rico (bogata gora), ki je ena najbogatejsih gora z rudo na svetu. Ze v casu kolonizacije so spanci dobesedno zasuznjili vse razpolozljive Indijance za kopanje srebra, ker pa so bili apetiti konkviskadorjev vecji, so zaceli uvazatise Afriske suznje. V 3 stoletjih vrtanja gore je umrlo 8 milijonov ljudi. A zakaj? Azbest, silikat, karbon, ogljikov monoksid itd.. so bili garancija, da bos cez 7-10 let umru. Delo je bilo rocno, temperatura je varirala od -5 do +45 stopinj, jedli so le pred in po delu. Se vec. Ljudje, druzine, celi rodovi so bili odvisni od nihanja cene srebra na svetovnem trgu (to je povezano z variranjem stevila prebivalcev, ki sem ga omenil na zacetku). Se vec. Ko so spanci izgubili svojo prevlado in se je Bolivija osamosvojila se je panoga nadaljevala pod drzavnim okriljem. A stavke, demonstracije in delavski sindikati so delavcem kot bumerang vzeli se tisto malo pravic, ki jim jih je nudila drzava. Vse4 skupaj se je sprivatiziralo in rudarji so v velikih korporacijah postali nekaksni solastniki rudnikov. Kolikor si nakopal, toliko si zasluzil. In zalsluzil si bore malo, kljub temu, pa si si moral opremo za delo kupiti sam. Kapitalizem. Ce se vprasate kako dalec so ti casi vas bo odgovor presenetil. TO JE DANES. Moski, ki se rodi v Potosiju- mestu, ki ne ponuja nobene druge sirse panoge zaposlitve, gre pri 10-15 letih v rudnik delat v nemogoce razmere za 5$ na dan, vedoc, da zivel (zivotaril)7 -10 let(redko 15)let. hm....
Misel na to, da se ni dosti drugace godilo rudarjem v Sloveniji in da jih je tiho in zahrbtno pojedla polpretekla zgodovina odpira poglavje, ki ga v solah ne ucijo. To naj bi se dogajalo le dalec, dalec stran.
Z Majo sva si danes ogledala zivljenje v rudarjev globoko v rudnikih in se prepricala da vse skupaj ni le zalostnas zgodba. Zgodb je za nekaj knjig.

Jutri potujeva dalje proti jugu, v mesto Uyuni.

graben
graben on

pametno naprej
Cestitam ob res velikih dosegih in upam, da bosta nehala tako hazardirati - alpinisti se drzijo za glavo. Mamica je rekla, da bo slike pogledala sele, ko bosta nazaj in vaju vidi.
Ko prideta v Arg poklici Tinceka, ker je mogoce ze nazaj na Alto Parana, drugace je pa v B A.
Franciju poslji kaksno razglednico.