Reseblogg!

Trip Start Sep 14, 2012
Trip End Apr 18, 2013

Kontoret
Satt och stirrade vid skrivbordet

Flag of Sweden  , Stockholm,
Tuesday, September 11, 2012

Hallå!

JÄVLAR vad svårt jag har att fokusera på jobb när jag endast har 13½ arbetsdagar kvar. Blev inte lättare när jag råkade googla på eventuella "måste-resmål" i Central amerika...

Jaja, när jag väl ändå undviker det lilla jobb jag har så är det väl lika bra att starta upp den där resebloggen som alla tjatar om att jag ska skaffa. Vilket det här då ska föreställa. Jag upptäckte att den hade en ganska fiffig karta som gör att man kan se exakt var i världen jag befinner mig när(om?) jag väl slänger upp en bild eller ett inlägg.

Apropå det där med inlägg så kan jag inte lova någon högre frekvens på uppdateringarna, då jag hade tänkt försöka hålla mig från hela det där extremt uppkopplade livet som jag lever här hemma. Men alla som känner mig vet ju att jag troligtvis inte kommer kunna hålla mig borta mer än ett par timmar åt gången.. :) Men tanken är god?!

När det gäller reseplanering så är det enda bestämda att jag kommer landa på San Jose flygplats, Costa rica den 15e oktober kl 04.35 2012. Därefter tänkte jag pallra mig västerut till Santa teresa på västkusten för att lära mig surfa. Tänker att jag hänger där i någon vecka för att acklimatisera mig och leva lite strandliv. Efter det så börjar jag väl så sakteligen beta av de ställen jag känner för att dra till.

I grova drag så vill jag till dessa länder efter Costa rica: Panama -> Costa rica igen -> Nicaragua -> Honduras -> (El salvador) -> Guatemala -> Belize -> Mexico -> USA -> Kanada.

Tror inte jag kommer ha råd eller tid med alla dessa, men vi får väl se hur det artar sig.

De där google-sökningarna som fick mig att tappa fokus? Kika på bilderna här nedan och säg att du inte också blir sugen?

Degerbläck on

Flänger in och tar första kommentaren. Ser ball ut Valken! Ska bli skönt att få en total rekond på lägenheten också under nästa vecka... Simma lugnt!

jakobahman
jakobahman on

Haha!
Bränn allt och köp nytt, det är nog det enda som fungerar.