Day 2 in Sydney and great sending at the port

Trip Start Jan 12, 2011
Trip End Apr 26, 2011

Flag of Australia  , New South Wales,
Wednesday, February 23, 2011

2-23 Sydney Shopping & Departure

Let’s go shopping. Get up, dress up, get breakfast and walk the gangway to the shuttle bus. 15 minutes later out of the bus, looking around for a return home beacon ID, taking pictures of street names and business posters and finally start walking down the Market street some way. Suzanne wants to get a manicure and repair a broken nail. Woolworths Store is where we buy a deodorant stick, bobby pins and a spray of some kind. The prices for good quality clothes are comparable to American or Canadian stores. No special designs here, so a quick look inside and out and we are done. We buy another 6pack of fairly good wine for about 8 dollars a crack and out we go to the manicurist we found by chance walking back to the ship. Half an hour later we’re done. Here, downtown, we found that we could cross streets in a diagonal manner if you need to, because all traffic lights go Red at the same time to allow everybody to rush in all direction. Back to the ship at about noon, we have lunch at one of the buffets on Deck 7, and then have a little nap before watching the ship slowly breaking loose from its anchorage while being surrounded by all kinds of boats, yachts and sails waving and responding to our farewell songs; the ship chipping in with its extra loud horns. The whole ship seems to vibrate farewell as well as it reluctantly slip away amid this grandiose Salute. The landscape was overcrowded with well-wishers. What a sight. The pictures say it all; we were being embraced from all sides. We are sailing away to Wellington, New-Zealand.

Ce matin, nous allons shopper. Bien réveillés,  avec petit déjeuner, nous montons dans le Bus, direction Centre-Ville. 15 minutes et nous y sommes. Comme repaires pour notre retour au Bus, je prends photos des affiches et noms de rues. Après une marche hésitation nous sommes devant le grand magasin général de Woolworth. Suzanne désire avoir un manucure et réparer un ongle brisé. Nous trouverons bien tout ça. On repart avec un déodorant Gillette, des « bobby pins » et un vaporisateur quelconque. Après quelques lèche-vitrines, nous constatons que les prix ressemblent aux nôtres et la mode aussi. Donc pas d’aubaines par ici. Fait particulier et intéressant au Centre-Ville : Au carrefour, tous les feux de circulation viennent au rouge au même instant, permettant aux piétons de traverser la voie dans tous les sens, même en diagonal. En marche de retour nous rapportons quelques bouteilles de vin de moyen crue pour 8$ le bouchon; Suzanne trouve manicuriste et nous rentrons vers midi au navire pour un lunch au Buffet du pont 7 suivi d’un repos bien mérité. L’heure du départ est arrivée, le navire largue les amarres et s’éloigne lentement dans la baie, fait un tête-à-queue pour saluer ses hôtes au son des trompettes et klaxons assourdissants. Tout le navire est en liesse, entouré de bateaux, de yachts et voiliers de tous genres en pleine fanfare. Le QM2 y met son compte avec ses cornets assourdissants. C’est le comble; tous les passagers saluent les citoyens de la berge dans  ce grandiose évènement. Les photos sont à l’appui de ce départ spectaculaire après celui du Queen Élisabeth quelques heures plus tôt. Nous sommes en route vers Wellington, Nouvelle Zélande.