Verjaardag Bea

Trip End Jul 2004

Flag of Uruguay  ,
Tuesday, May 4, 2004

Hee,

Ik heb weer wat leuks meegmaakt. Heb de verjaardag van Bea gevierd in het huis van de embagadeur. Was de week ervoor namelijk langs de emabagade geweest om wat dingen te vragen, en hadden ze me uitgenodigt voor het feest. Vrijdag om 7 uur moesten we in het enomre huis van de embajadeur zijn. We werden binnengelaten door 2 meiden in tradicionele kledendracht, de kaas en haring werd geserveerd en allemaal lui uit nederland. Echt heerlijk om weer ff in het nederlands te kunnen praten. Ook al kwam het er niet meer zo vloeiend uit, het voelde goed. Ik ben er namelijk een paar keer op gewezen dat ik heel moeilijk praatte en dat het er echt niet uit kwam. Ja omzich niet echt gek, ben hier al 9 maanden maar toch.. dit had ik niet verwacht.
In de W.C stond in met 3 vrouwen te praten die met nederlanders waren getrouwd. (waar de wc wel weer niet goed voor is) eentje woont in Colonia, en provincie in Uruguay. en toen ik haar vertelde dat ik daar nog nooit heen was geweest, nodigde ze me meteen uit om in haar huis te verblijven voor een weekendje. Nee, colonia moet je echt verkennen voor dat je weg gaat, en het is heel romantisch dus neem je vriendje maar mee, zei ze me. Dus een van de komende weekenden gaan we naar colonia. Verder waren en veel ouwe lui, wat ze hier allemaal deden weet ik niet, maar de meeste jongeren waren hier voor stage, of verbleven in Buenos Aires. Een jongen studeerde heel toevallig in groningen. altijd leuke contacten.
rond een uurtje of 10 zijn we weer weg gegaan. En aangezien er geen bussen waren gingen we maar liften. Bij het stoplicht stopte een dikke patser mercedes. Het kon ook niet anders dat het een nederlander die hier stinkend rijk is, die getrouwd is met een mooie latijnse dame.
Al met al, was het erg gezellig, en weet ik wat ik te gemoet ga...als halve buitenlander kom ik weer trug, stotterend, half spaans pratend ... bereiden jullie je dus maar voor.

Ik zit nu op school. Ik kwam al een uur te laat, en ondertussen zit ik ook al een uur op internet te hangen. moet dus nu toch maar een keer naar de klas. Ik verveel me namelijk best in de klas, aangezien in niks doe. alleen in engels doe ik mee, portugees heb ik een aparte les (ben ik nu aan het leren, liggen de hele les in een deuk om het grappige accent), contabilidat kan ik wat met cijfertjes werken, italiaans versta ik niet zo veel van, rechten is wel leuk om te horen hoe dat hier in uruguay gaat, ook met geschiedenis hebben we het over uruguay. en jaa. maar weet je wat het is.. het is allemaal erg verleidelijk om lekker in mn bedje te blijven liggen. Ik wordt niet absent gemeld, doe geen toetsen, en als ik dan ook nog zie dat het keihard regen, zie ik mezelf nog niet echt in mn uniformpje naar buiten gaan.
jaaa je las het goed, regen. het weer wordt hier heel erg minder. het is koud aan het worden, regenachtig.
ik zeg het jullie nog n keer, maar nu zal ik het echt doen, ga nu namelijk een camera kopen. mn andere is kapot gegaan. Zo zal ik allemaaaaaal fotos op mn site zetten ok!

Dikke kus Isis