Buenos Aires

Trip End Jul 2004

Flag of Argentina  ,
Monday, November 17, 2003

Hola gente.

Zoals de meesten van jullie weten, ben ik vorige week een weekendje naar Buenos Aires geweest. Donderdagavond vertrokken we om 8 uur uit Montevideo, en om een uurtje of 8 in de ochtend waren we in Buenos Aires. Het was erg leuk om alle mensen van YFU weer te zien en hun ervaringen te horen. Alle studenten die ik ontmoet had in het orientatieweekend waren er. Mensen uit USA, duitsland, zweden, zwitserland, finland, australie, noem maar op, uit elk land kwam wel iemand. Het was best raar om met al deze mensen in het spaans te praten, ipv in het engels zoals in het orientatieweekend.
Ik deelde een kamer met Erin, een meisje uit Amerika. We hebben veel dingen bezocht, oa een museum, kerk, begraafplaats van Evita, een wijk met allemaal vel gekleurde huizen, shoppingcentrum en verschillende ferria's.

Zaterdagavond was het plan om naar een discotheek te gaan, maar omdat de meeste minderjarig zijn konden we niet naar binnen. Zondag gingen we met zn allen naar een barretje met livemuziek en een paar pooltafels. Maar omdat er niet gedronken mocht worden (aangezien we met YFU waren) verdween iedereen al snel in hun hotel kamer. In onze kamer was zoals elke dag weer een for and afterparty! Erg gezellig, kan ik je vertellen!

Maandag vertrokken we weer om een uurtje of 10 in de ochtend, en arriveerden rond 9 uur weer in Montevideo. Moe van de reis, maar blij van deze leuke ervaring dook ik snel mn bedje in.

Nu, een weekje later, heb ik m'n normale leventje weer opgepakt. Het begint aardig saai te worden. Iedereen moet namelijk hard studeren voor de examens. Vandaar dat wij, alle andere uitwisselingsstudenten in montevideo, vaak wat samen doen. Dit weekend komt een meisje uit Duitsland me opzoeken, ze woont in het midden van uruguay. Volgende week een weekje kamperen in La Paloma. Hopen dat het weer wat beter wordt, want nu al een aantal dagen regen en onweer. En direct na La Paloma blijft Erin in Montevideo voor een weekje. En dan... m'n lieve zus, floor!!!!!!!

Nog een ding voordat ik stop! Het kan zijn dat een aantal mensen hun kaartje van mij niet hebben ontvangen. Er was namelijk een staking hier, ook ik heb een hele tijd geen post ontvangen, maar nu stroomt het met bosjes binnen!

Ik ga nu ff eten, en daarna door de regen naar het winkelcentrum. Ik schrijf snel weer een stukkie. Te Quiero Mucho! Chau, un beso grande, Isis