Brasil

Trip Start Aug 07, 2003
Trip End Jul 2004

Flag of Brazil  ,
Monday, September 29, 2003

Hee, daar was ik weer! Zoals jullie weten zat ik vorige week in Brazilie, Florianopolis. Een eiland in het zuiden van Brazilie. We hadden erg mooi weer dus konden lekker op het strand liggen. Meer dan op het strand liggen, shoppen en s'avonds stappen hebben we niet gedaan. Een middag met een partyboot gevaren, was echt lachen! Overdag was het erg frusterend dat ik niet zo veel kon verstaan, maar s'avonds genoot ik met volle teugen.

Nu ik weet thuis ben, pak ik mn leventje hier weer op. Overdag naar school, en mijn gemiste spaanse lessen inhalen. Als mensen rustig praten, versta ik het meeste ervan wel..Ik weet het, ik moet meer spaans praten en gewoon scheit hebben aan iedereen. Ik word er namelijk ontzettend moe van dat ik zo goed moet luisteren de heletijd, en alles maar half versta. Er zijn zo ontiegelijk veel werkwoorden die ik in mn kop moet stampen, ze verschillen per persoon en dan ook nog verleden, toekomst, tegenwoordige tijd..
mijn ontzettende grote talenknobbel helpt me niet echt!

Het weer wordt steeds beter. Ik heb vandaag zelfs overwogen een duik te nemen in het zwembad, maar het water was nog erg koud. Federico is echt gek dat ie gaat zwemmen.
Verder, ik had jullie toch al verteld dat alles hier zo goedkoop is. Even een paar voorbeelden: Het maakt niet uit hoelang je in de bus zit, je betaald altijd 13,5 pesos. Das ongeveer 30 eurocent. Ook hebben de bussen geen vast rijschema, je moet maar gewoon wachten totdat ie komt. Soms heb je mazzel, andere keren pech...That's life!
Voor een hamburger bij Mac Donalds betaal je denk ik 40 a 50 eurocent.(goeie graadmeter ofniet Siet?)

Nog een leuk weetje, en deze is vooral voor Sieto. Als het water weg stromt, bv in bad, draaid het de andere kant op dan in Nederland. Ik heb het geprobeerd dus geloof me. (jezus, begin een beetje een nerd te worden haha...boeie welke kant het water wegstroomd haha)

Nog een maandje naar school, en dan heb ik alweer vakantie. Iedereen moet studeren voor de examens maar ik kan lekker op m'n luie reet van het mooie weer genieten.
In de vakantie, November, ga ik met YFU naar Buenos Aires. En nog leuker om op uit te kijken is dat Floor 14 december deze kant uit komt. Echt super, voor 2 weken!!
Ook Alie en Sieto zijn van plan te komen, maar dat moeten we allemaal nog ff plannen, aangezien ik in februari ook naar Cuba ga. Er is al een plaatsje gereserveerd voor me.

Echt super allemaal, maar eerst nog ff de maand oktober. Ik ga volgende week waarschijnlijk beginnen met sporten. Wat weet ik nog niet, maar waarschijnlijk ga ik weer voetballen. Moet even kijken of er een meidenteam is, het is namelijk niet echt normaal dat meiden voetballen. En desnoods ga ik tennissen of fitnissen, moet wel wat aan m'n conditie doen hier. En wil niet als een tientonner terug komen.

Das was het weer voor deze keer, Ik hou jullie op de hoogte van alle vorderingen en nieuwtjes en alles wat jullie aangaat.
Ik mis jullie wel een beetje hoor ;) Dikke kus Isis