Alamayn view, Balad Sayt village

Wednesday, October 31, 2012

Version française plus bas

October 31, Alamayn Viewpoint, Balad Sayt

"I just love it!" Lance keeps saying, turning and winding on that dirt narrow road which leads us to one of the most beautiful villages I have seen… Listening to the sounds of children playing, men labouring their fields, women chatting in the distance… you could feel at peace and know that a village has all it needs to fulfill one's dreams.

We camped by the Snake Canyon, with the full moon as our companion… and on what would appear to be what is left of an old cemetery with stones erected here and there. The trees nearby display their beautiful green and I love seeing patches of green in these giant walls of rocks.

31 octobre Point de vue Alamayn, Village Balad Sayt

"J’adore!" Lance n'arrête pas de dire, en tournant et tournant encore sur ce chemin de terre étroit qui nous amène à l'un des plus beaux villages que j'ai vu ... En écoutant les sons des enfants qui jouent, les hommes qui labourent leur champ, les femmes qui discutent dans la distance ... on peut sentir la paix et je sais qu’un village a tout ce qu'il faut pour réaliser le rêve de chacun.

Nous avons campé près de Snake Canyon, avec la pleine lune comme compagnon ... et sur ce qui semble être ce qui reste d'un ancien cimetière avec des pierres érigées ici et là. Les arbres à proximité affichent leur beau vert et j'aime voir des taches de vert dans ces murs géants de roches.