West Coast: from tip (Poingam) to Bourail

Monday, May 21, 2012

Version traduite plus bas

May 21, West Coast: from tip (Poingam) to Bourail

Another long day of driving, especially because we didn't start until 10:30 am and that we went all the way to the northern tip of the island first, toward Poingam, at a gite that was already fully booked, but that we wanted to see how it looked like. Very nice setting where we had our pique nique before we headed South toward Bourail.

The gite du Cap here is much bigger and nicer, with incredible views over rolling hills and the sea in the distance. The water is still quite far though and consists of mostly mud. It is so nice to have some room again and a real kitchen... yesterday was too cramped for the 5 of us. The owner gave us some deer meat... to Lance’s delight!

Unfortunately, on the way we saw a lot of mountains whose tops are being cut because of mining, which makes a total mess not only on the mountain itself, but on the overall scenery for miles around... too bad really. Tonight, apparently, we are going to see one mountain fully lit up because they even work at night. Apparently, it is even worse further South. Corinne

21 Mai, Côte Ouest: de la pointe (Poingam) jusqu’à Bourail

Une autre longue journée de voiture, en particulier parce que nous n’avons pas démarré avant 10h30 du matin et que nous avons d’abord roulé vers le Nord...vers la pointe de l’île... à Poingam, où nous voulions voir de quoi avait l’air un autre gite qui était malheureusement tout réservé déjà. Très bel endroit et nous en avons profité pour y pique niquer, avant de repartir vers le sud, vers Bourail.

Le gîte du Cap, ici, est beaucoup plus grand et plus beau, avec des vues incroyables sur les montagnes des alentours et la mer dans la distance. L’eau est quand même assez loin et consiste surtout à de la boue. C’est tellement agréable d’avoir une vraie cuisine de nouveau et beaucoup plus de place... hier, nous étions un peu trop serrés pour nous 5. La dame du gite nous a donné de la viande de cerf, au grand plaisir de Lance!

Sur la route, nous avons vu beaucoup de pics complètement coupés à cause des mines, ce qui non seulement ravage la montage elle même, mais abime les vues en général. Quel dommage!... ce soir, apparemment, nous pourrons voir une montagne illuminée car les mineurs y travaillent même la nuit. Apparemment, c’est encore pire au sud. Corinne