Canberra

Friday, March 30, 2012

Version traduite plus bas

March 30th Canberra

To camp by the side of the highway with the sound of cars and trucks zooming by for the whole night is not exactly one I would have called a campsite... but this rest area is free and it is the only one close to Canberra. We stayed into the little tent, which ended up being quite wet inside in the morning because of all the dew in that area and then we spent the day visiting the capital...the War memorial, the Parliament, the Art Gallery which included art done with mist...and it was time to move on again. Peggy and Tristan are taking a week off together as a couple while we will visit our friends....so, we veered off in different directions... We drove toward the coast where the kids had a swim at 7 Miles beach. The sand was so fine and so well packed that I could see myself biking on it, like someone we saw, enjoying his day. Corinne

Camper au bord de l'autoroute avec le bruit des voitures et des camions qui passent toute la nuit n'est pas exactement ce que j'aurais appelé un camping ... mais cette aire de repos est gratuite et elle est la seule à proximité de Canberra. Nous avons dormi dans la petite tente, qui, le matin a fini par être assez humide à l'intérieur à cause de toute la rosée dans cette région, puis nous avons passé la journée à visiter la capitale... le Monument aux Morts, le Parlement, la Galerie d'art qui comprenait de l'art fait avec du brouillard ... puis ce fut le temps de partir à nouveau. Peggy et Tristan vont prendre une semaine ensemble en tant que couple pendant que nous visiterons nos amis.... alors, nous avons dévié dans des directions différentes. Nous avons roulé vers la côte où les enfants se sont baignés à 7 Miles Beach. Le sable était si beau et si bien tassé que j'ai pu m’imaginer faire du vélo dessus, comme la personne que nous avons vue, profitant de sa journée. Corinne