Eurobin Falls (Mt Buffalo NP) to Angler’s Re

Tuesday, March 20, 2012

Version traduite plus bas

March 20, Eurobin Falls (Mt Buffalo NP) to Angler's Rest

I thought that Australia was full of kangaroos, but the truth is we have not seen that many since we have arrived her To prove me wrong, we saw 2 jump in front of the campervan on that white windy road that we drove from Falls Creek ski station to Angler’s rest. When we got close to the campsite, 4 or 5 seemed curious enough to look at us unpack. Finally! These are actually wallabies, smaller types and so cute too!

Before we left Mt Buffalo National park, we visited beautiful Eurobin falls whose water was so clear... and then, the drive brought us through white forest after white forest... because of the terrible fires they had many years ago, it seemed like the entire mountains were full of snow... Yet, if you looked closely, all the gum trees have sprouted again and regeneration is well underway. On the unburnt sides, the gum trees are so healthy, it makes me think that in BC, we have terrible forests now: too many clear cuts, and pest ridden dying trees...which is too bad. No koalas here though as we are still too high up... we might see them again once we get closer to the coast again.

Tristan is still trying to fish and caught a small trout at the previous place, but is it not the angler’s paradise they seem to mention in the pamphlets... or it might not be the right season. Who knows!

Our coffee plunger that we had found at a thrift shop broke, so we try many different ways to get "proper" coffee...Roman bought “coffee in a tube” (condensed milk with 4% instant coffee and with a lot of sugar!)... Hum....

It is my turn now to be full of pimples... not sure though if they come from mosquitoes or what...weird! Lance is getting better and does not complain anymore... Hopefully, he won’t have any scars from his “sea lice/mosquitoes pimples” episode. Corinne

20 Mars, Chute d’eau Eurobin (Parc Mt Buffalo) à Angler’s Rest

Je croyais que l’Australie était pleine de kangourous, mais la vérité est que nous n’en avons pas beaucoup vus. Pour me montrer le contraire, hier, deux ont sauté devant note campervan, alors que nous roulions sur la route toute blanche entre la station de ski de Falls Creek et Angler’s Rest. Quand nous sommes arrivés proche de notre camping, 4 ou 5 semblaient très curieux et se sont attardés un moment à nous regarder déballer. Finalement! Ceux-ci étaient en fait des wallabies, plus petits et si mignons!

Avant de quitter le parc Mt Buffalo, nous avons visité les belles chutes d’eau Eurobin dont l’eau était très claire... et ensuite, la route nous a amené au travers de blanches forêts après des blanches forêts… à cause des terribles feux de forêt il y a quelques années, on dirait que toute la montagne est pleine de neige. Mais, si on observe de plus proche, en fait, les eucalyptus repoussent déjà. Du côté qui n’est pas brûlé, les arbres sont en si belle santé, cela me fait penser que les forêts en Colombie Britannique au Canada ne sont franchement pas si belles: trop de coupes à blanc et aussi trop d’arbres mangés par les insectes et autres et qui les font mourir. Pas de koalas par ici, il fait trop froid…peut-être en verront-nous plus bas, vers la côte.

Tristan est encore en train de pêcher et a attrapé une petite truite à l’autre endroit, mais le paradis des pêcheurs ne semble pas être ici…ou peut-être que ce n’est pas la bonne saison. Je ne sais pas!

Notre machine à faire le café que nous avions achetée à un magasin d’occasion a cassé alors, nous cherchons tous la meilleure manière de faire du « bon » café. Roman a acheté du café en tube (lait condensé avec 4% de café instantané et beaucoup de sucre!)... Hum....

C’est mon tour maintenant d’avoir plein de boutons… bien qu’ils ne ressemblent pas à des piqûres de moustiques… bizarre! Lance va mieux et ne se plaint plus…. en espérant qu’il n’aura pas de cicatrices de son épisode de poux de mer et moustiques. Corinne