Christchurch

Wednesday, March 7, 2012

Version traduite plus bas

March 7th, Christchurch, end of New Zealand

The end of our lovely trip in New Zealand… where we even managed to visit Sheila with whom taught in Africa, some 25 years ago! She gave us a tour of the downtown which is closed off literally because of the earthquake... many shops and places are behind fences...and in the middle, these boxed ups shops that keep some people coming into the downtown area.

We also visited the museum where one could see fabulous clothes made by local artists... I could see Fabyan invented one of them, some day.

This is the country I have liked the most so far... we shall see about the rest. Corinne

7 mars, Christchurch, fin de la Nouvelle Zélande

La fin de notre super voyage en Nouvelle Zélande…. où nous avons même réussi à voir Sheila avec qui nous avons enseigné en Afrique il y a 25 ans! Elle nous a montré le centre ville qui est totalement fermé à cause du tremblement de terre…beaucoup de magasins et de restaus sont derrière une clôture… et seuls quelques magasins du genre boîtes de métal se sont ouverts, histoire d'avoir des gens qui viennent encore au centre. Nous avons aussi visité le musée où d’incroyables habits avaient été créés par des artistes locaux… je pouvais voir Fabyan un jour en créer un.

C’est le pays que j’ai le plus aimé jusqu’à présent...on verra pour ceux qui restent. Corinne