Baobabs, Boulders, Baboons and Big trucks

Trip End Jun 13, 2012

Flag of Tanzania  , Iringa,
Thursday, September 22, 2011

Version traduite plus bas...

We stayed at old Farm house, 50kms from Iringa

Sept 22, Baobabs, Boulders, Baboons and Big trucks....toward Iringa

Days go by but certainly do not resemble each other. If the campsite in Mikumi was not to my liking, the one near Iringa was "perfect" with a secluded place, listening to birds and not trucks, a pique nique table, a huge palapa under which we could cook, excellent ablution blocks and an incredible dining experience... I had not seen a restaurant like that... at the Old Farm House, they had kept the walls made of rocks and mud, some incomplete and that way, clients felt private while conversing with each other... the ambiance was candle lit and coals in small vases were warming us...as for the meal, it was great, even if the French cook was on holiday. We had heard about the food there and so, we decided to try it out and save on our own cooking.

The road from Mikumi to Iringa was incredible too: climbing slowly via a giant baobab forest, then boulders loaded hills to end up in a eucalyptus lined road.... baboons by the road waiting for big trucks to throw them something...those trucks would move up hill at the speed of a snail though!

We walked at Isimila Stone Age site, where eroded sand beds gave an eerie feeling... the temperatures at that height are so much better and sleeping so much easier. Not much time to write though.... Hum... Corinne

22 septembre, Baobabs, Rochers, Babouins et Gros camions…vers Iringa
Les jours passent mais ne se ressemblent certainement pas. Si le camping à Mikumi n'était pas à mon goût, l'un près d'Iringa est "parfait" avec un endroit isolé pour écouter les oiseaux et non des camions, une table de pique nique, une palapa énorme sous laquelle nous pouvons cuisiner, des blocs sanitaires propres et une excellente expérience culinaire... Je n'ai jamais vu un tel restaurant : dans cette ancienne ferme, ils ont gardé les murs faits de pierres et de boue, certains incomplets et de cette façon, les clients ont leur coin privé pour bavarder ... l'ambiance aux chandelles et avec des petits vases remplis de braises pour nous réchauffer ... le repas était super, même si le cuisinier français était en vacances. Nous avions entendu parler de la nourriture là-bas et c'est ainsi que nous avons décidé de l'essayer et ne pas faire notre propre cuisine pour une fois.
La route de Mikumi à Iringa est incroyable aussi: on grimpe lentement au travers d’une forêt de baobabs géants, puis de collines pleines de rochers énormes pour finir à une route bordée d'eucalyptus.
Nous avons marché au site Isimila (de l’âge de pierre), où des lits de sable et roches érodés donnait un sentiment étrange ... les températures à cette altitude sont tellement meilleures et tellement plus faciles pour le sommeil. Peu de temps pour écrire cependant. Corinne