Regenwoud

Trip End Aug 09, 2006

Flag of Australia  ,
Monday, December 5, 2005

hey moppies

Op woensdag 30 november werden we door onze nieuwe duitse vriend Felix rond tien uur opgehaald van ons hostel. Voor de reis kon beginnen moesten er nog wel even boodschappen gedaan worden aangezien we de komende dagen door het regenwoud zouden zwerven en er dus niet zo heel veel supermarkten te vinden zijn, en als je al een locaal winkeltje vind is die vaak heel erg duur. We hebben dan ook heel erg veel houdbare spullen ingeslagen zoals tonijn pasta en baked beans... Toen moesten we nadine ophalen. Nadine wilde namelijk naar Port douglas en aangezien dat op de weg naar het regenwoud ligt zouden we haar even een lift geven. En toen was het dan eindelijk tijd om Cairns echt te verlaten..
We moesten eerst dus naar Port douglas voor Nadine, Nadine bleek een erg gezellig meisje te zijn en ze vroeg ons of haar geen gezelschap wilden houden in Port douglas. Aangezien we alle tijd en geen plannen hadden gingen we maar met haar mee naar het strand. We hadden erg veel zin om te zwemmen dus we renden enthousiast het strand op.., maar we konden er niet zwemmen omdat de dag ervoor iemand in het kwallennet vast was geraakt mocht er 24 uur niet gezwommen worden voor als er een kwal door het net was gegaan ofzo.. tja Australische logica...
Maar ja na een hele dag strand hebben we Nadine naar de haven gebracht (ze ging met een boot terug naar Cairns) en hebben we maar een camping in Port douglas opgezocht aangezien het al te laat was om verder te rijden.

De volgende dag gingen we dan toch echt naar het regenwoud, alleen als je dus bij het regenwoud aankomt mag je niet gewoon overal doorheen lopen.. neej je moet op de wandelpaden blijven.. dus wij een wandelad zoeken.. hadden we op een gegeven moment eindelijk wat gevonden, stond er een groot bord met de informatie dat er twee wandelroutes waren 1 van 700 meter en een van 2.3km wij hadden er wel zin in dus we wilden wel de 2.3km route doen, maar die hebben we nooit gevonden.. later bleek dat die route nooit gebouwd is vanwege een orkaan ofzo..na dus toch maar de korte route gewandeld te hebben vonden we het wel tijd om te zwemmen. We vonden ergens swimming holes wat een soort van beekje in het regenwoud was om te zwemmen was erg lekker om af te koelen. Aangezien Felix nog niet genoeg van het regenwoud had gezien gingen we maar nog een wandelroute zoeken. We kwamen uit op de Dubiji walk. Tijdens het lopen kwamen we Cassawaries tegen dat zijn heel grote vogels maar kijk maar op de foto's...en een fig tree dat is een boom gevormd uit allemaal bomen die in elkaar zijn gedraaid.
na het lopen was het al laat geworden en besloten we een campeerplekje te gaan zoeken. We hadden gehoord dat er een bush camp in de buurt was. Een bush camp is eigenlijk niet meer dan een campeerplekje in national parken in Austrlie waar je goedkoop kan camperen. Alleen hebben ze helemaal geen receptie ofzo dus moet je er vantevoren resereveren. Maar dat hadden we natuurlijk niet gedaan, dus bleven we er maar op goed geluk camperen.. nadat we de tenten hadden opgezet en wat hadden gegeten leek het ons wel leuk om een nacht wandeling door het regenwoud te houden. De maan was nog steeds niet opgekomen dus het was echt donker, zonder zaklamp zag je echt helemaal niets. we hebben de meerderheid van de tocht dan ook met zaklamp gedaan. Maar op een gegeven moment hebben we de zaklamp uitgedaan en gingen we achter elkaar lopen, was echt spannend want je ziet echt NIETS. na ons spannende tochtje gingen we maar terug naar onze tentjes om te slapen.
De volgende ochtend zag Felix een briefje hangen dat je een boete van 70 dollar zou krijgen als je zonder te betalen op de bush camp bleef. We besloten dus maar snel de tenten af te breken om zo snel mogelijk weg te gaan, maar toen we daar mee bezig waren kwam er net een ranger aanrijden.. We lachten maar lief naar hem en we vertelden hem dat we het allemaal niet wisten enz. dus op het eind liet hij ons maar gewone tarief betalen... Na het ontbijt hebben we de tenten in de auto gegooid en zijn we verder naar het noorden gaan rijden, we wilden eigenlijk tot een aboriginalcomunitie rijden maar de weg was te slecht om er te komen. We zijn toen maar in andere plassen in het regenwoud gaan zwemmen. Hier zagen we een slang die bezig was een kikker naar binnen te krijgen maar de kikker was veel groter dan de slang nou op het eind had de slang het toch voor elkaar om de hele kikker naar binnen te werken.. Op een gegeven moment kwamen er meer mensen zwemmen en twee jongens hadden ergens allemaal exotisch fruit gekocht wat we met z'n allen gingen opeten de smaak was zeg maar bijzonder.. na het zwemmen gingen we ergens op een grasveldje badmintonnen en daarna gingen we maar weer in de bush camp slapen ( dit keer hadden we maar wel van tevoren betaald)

Ondertussen was het alweer zaterdag geworden en moesten we dus terug naar Cairns om Maaike op te halen. Voor we weggingen hebben we de hele auto gereorganiseert aangezien het een grote rommelzooi was.. In Cairns moesten we van alles doen voor ons volgende reisje, alle laatste benodigdheden kopen enzo. 's avonds gingen we uit aangezien het wel weer een tijdje zou duren voor we weer een bruisend stadje tegen zouden komen.

Op zondagochtend moesten we vroeg uitchecken dit ging allemaal niet zo heel soepeltjes aangezien we ruzie hadden met de receptieman... aangezien we de dag ervoor uit waren geweest waren we allemaal erg moe dus besloten we eerst nog maar even naar de lagoon in Cairns te gaan. Vanaf nu zou Maaike dus ook met ons meerijden. het enige probleem was dat zij binnen 5 dagen in Alice springs wilde zijn, en wij geen zin hadden om ons te haasten, alleen had Felix dit nog niet echt aan haar duidelijk gemaakt.. na een beetje een nare situatie in de lagoon gingen we dus toch maar met z'n drietjes verder. eerst nog naar de fruitmarkt en toen dan echt weg uit Cairns.