Dagje relaxen, wat is dat?

Trip Start Jul 07, 2013
Trip End Jul 26, 2013

Flag of United States  , Florida
Thursday, July 25, 2013

Tja, het was echt de bedoeling om het vandaag rustiger aan te doen...........mijn bedoeling! Mijn man dacht daar vandaag toch echt heel anders over. Ok, hij begon goed. Terwijl ik al met het krieken van de dag wakker was (hoera, tijd voor mijn boek) lag meneer nog heerlijk te ronken.
Maar rond een uur of half 10 wilde hij ook wel wakker worden, en dan het liefst zonder mijn oh zo wakkere getetter, dus onder het mom van "ga jij maar schelpen zoeken" werd ik op subtiele manier uit zijn persoonlijke zone gejaagd ;-) Nou, dat schelpen zoeken had ik snel bekeken want aan de vele voetstappen en de magere opbrengst te zien, was heel Captiva mij al voorgeweest.
Dus terug naar Sander en even lekker ontbijten. Sander had het knopje "ON" nog steeds niet gevonden dus besloten we eerst maar eens een Starbucks op te zoeken voor koffie.
Daarna zijn we doorgereden naar het Ding Darling Wildlife refudge, waar we ons lekker lieten maken met prachtige verhalen over aligatoren die gewoon op het pad lagen, en prachitge vogels blablabla. Want het was een boel blabla. Na ruim een uur rondlopen hadden we welgeteld 1 bijzondere vogel gezien, 1 slang in het water, 1 vlinder en dat was het.

We besloten terug naar de auto te gaan en een ander stuk van het wildlife refudge te bezoeken. Daar hadden we iets meer geluk. Een aligator, een slang (helaas niet op de foto) een schildpad (helaas niet op de foto) en een prachtige blue heron die we minstens 20 minuten hebben zitten observeren. Ook ving ik nog een specht op de foto en een vogel waarvan we nog steeds niet weten wat het is. Na een kleine 2 uur hadden we het hier ook wel gezien en besloten we terug te gaan naar ons stekkie. Ik had inmiddels een knallende koppijn dus besloten we gelijk maar even een powernap te doen. Die was bij mij echt zo voorbij maar wederom lukte het Sander beter.

We besloten nog even bij de Bay te gaan kijken en dat bleek een hele goede beslissing. Er kwam net een hele aardige meneer terug met zijn boot, met een flinke lading vis die hij ging schoonmaken. En de pelikanen wisten dat!!! Wauw, dat leverde een paar prachtige foto's op!  Maar dit is niet helemaal echt natuurlijk. Onze grote uitdaging zit hem in het schieten van DE perfecte foto van dieren in het wild en dat was nog steeds niet echt perfect gelukt.

We besloten onze hoop te vestigen op het strand bij de vuurtoren. De meneer van het wildlife refudge had ook verteld dat een uur voor zonsondergang daar een prachitge plek was om vogels tegen te komen.Nou en er liepen een boel vreemde vogels, maar dat waren onze eigen soortgenoten. Van pure frustratie zijn we maar schelpen gaan zoeken. Ik vond twee echt prachtige schelpen maar helaas waren ze nog bewoond. Dus na de foto heb ik ze zo ver mogelijk terug de zee ingegooid. Onderweg kreeg ik nog n vogel op de foto en daar moesten we het mee doen. Zo hadden we al met al toch een boel kilometers afgelopen vandaag en ik was aardig versleten.

Maar mijn man........nee die niet! Die wilde nog op zoek gaan naar raccoons en schildpadden, dus of we eerst even door de buurt konden touren en daarna nog het strand op konden. HELP, wie is die vent en wat heeft hij met de echte Sander gedaan?  Normaliter zijn de rollen helemaal omgedraaid en peiger ik mijn man totaal af!
Het zoeken naar raccoons heb ik op tactische wijze weten af te wimpelen, en dus hebben we alleen nog een strandwandeling in het pikkedonker gemaakt. Zo handig die app op je mobiel die als zaklamp werkt. Natuurlijk geen schildpad gezien, maar wel een heleboel krabben en die krengen zijn snel!!!!!!!!!!!!!!!! Die racen echt over het strand, niet bij te houden!

En nu lig ik dan eindelijk compleet uitgevloerd op bed dit blog te schrijven. Morgen alweer de laatste dag in Amerika. We vertrekken morgen richting Clearwater, waar we nog n dag volop gaan genieten. En dan begint de lange vlucht naar huis........oooh ik kan niet wachten tot ik mijn hondjes weer in mijn armen kan sluiten. En nu.....lampje uit!! Slaap lekker ;-)

ps. we hebben een Finepix camera, weet even niet meer uit mijn hoofd wie het vroeg ;-)

Suus on

Zo wat een moois weer allemaal..Sander die op zn reserve nog snel alles wil zien hahaha

Meid wat is de tijd voorbijgevlogen in Amerika...jullie moeten echt bijkomen als je thuis bent.

Bij je laatste zin 'de hondjes' krijg ik al al tranen :-) wat zal t fijn zijn ze weer om je heen te hebben.

Nog heel ff genieten van jullie super vakantie en tot gauw.....X

Caar! on

Leuk allemaal! Altijd heerlijk om weg te gaan en zoveel moois te zien. Maar ook heerlijk om weer naar hui te gaan!

mariska hagman on

Wij zijn jullie nu letterlijk aan het volgen, zijn nu op FMB en gaan een van deze dagen bezoekje brengen aan captiva en daarna richting Clearwater, gelukkig mogen wij daarna nog even verder genieten, voor jullie een hele goede terugreis en ik heb genoten van je humorvolle blog