De wifi-dief slaat toe!!!

Trip Start Jul 07, 2013
Trip End Jul 26, 2013

Flag of United States  , Florida
Tuesday, July 23, 2013

Goed, laat ik jullie allereerst vertellen hoe ik het gisteravond toch nog voor elkaar gekregen heb het blog online te krijgen. Zoals ik eerder al schreef kon ik het niet over mijn tere hartje verkrijgen om het ochtendritueel van mijn fans op brute wijze, en ook nog zonder enige waarschuwing, compleet om zeep te helpen. Hier in Amerika "suwen" ze je daar direct voor miljoenen voor,  maar ook in Nederland steek ik mijn centjes liever ergens anders in.
Dus besloten we gewapend met de laptop en mijn mobiele telefoon op jacht te gaan naar Wifi. Het leek wel een episode van StormChasers!  Eerst zochten Sander en ik al de zwarte kleding die we hadden bij elkaar………….2 damesslipjes, mijn zwarte sandalen en mijn zwarte crocs- instappers. Mmmmmm, dat ging hem niet worden.  Theedoeken, washandjes, handdoeken, alles grepen we aan om ons maar zoveel mogelijk in het zwart te kunnen hullen. Nog een paar camouflage strepen over op ons gezicht en toen waren we klaar om te gaan. Sander achter het stuur en ik half uit het raam hangend met mijn mobiel,  die op standje WiFi scannen stond. Ik kan je zeggen dat we een heleboel WiFi-punten tegenkwamen, maar allemaal beveiligd. De leukste naam die erbij stond was: “My shit aint free”. Zo reden we de hele Highway 192 af. De ene keer hing ik links uit de auto, de andere keer rechts. Maar……..het was niet voor niets!!!!!!! Plotseling ging de sirene af!! In mijn scherm verscheen:  LITALIANOS-GUEST!!!!!!!! Heel professioneel stampte Sander vol op  rem en maakten we een U-turn op de highway. Vol gas reed Sander richting het Italiaanse restaurant, terwijl ik in een sneltreinvaart alle voorbereidingen trof. Ik had slechts 1 minuut en 3 seconden de tijd om: mijnlaptopopentedoen, dewebpaginavanhetblogtevoorschijntetoveren, viadashboardeennieuweentryteladen, mijnwordbestandtekopierenenteplakken,oppublishtedrukken,tesharenmetallemensenuithetadresbroek MAAR het lukte net op tijd en met nog 2 seconden op de teller, scheurde Sander zo snel mogelijk weer voor het restaurant vandaan. De WiFi-dief had toegeslagen en terwijl de mensen op de parkeerplaats nog aan het verwerken waren wat daar net gebeurde, zaten wij alweer op de Highway 192 onderweg naar huis.  Fluitje van een cent ;-)

Vanmorgen hebben we ditzelfde tafereel herhaald alleen met wat meer obstakels. De Italiaanse tent had zich helaas beveiligd dus probeerden we het eerst nog bij de benzinepomp maar die hadden ook al voorzorgsmaatregelen genomen. Daar kon je wel gratis WiFi krijgen maar je moest eerst het wachtwoord binnen komen vragen. Jaaaaaaaa en wij zijn niet gek natuurlijk!!!  De WiFi-dief laat zich niet zomaar vangen!  We hebben onze strategie gewoon veranderd. We hebben ons verkleed als normale burgers en zijn bij de TacoBell een  taco gaan eten ;-) Als normale burgers kun je daar zonder dat iemand er acht op slaat, gewoon met je laptop op tafel,  WiFi lenen. Grappig he!!
Helaas in de mail geen oplossing voor ons internetprobleem dus we zullen het ook deze dag zonder uitgebreid blog moeten doen. Morgen vertrekken Sander en ik richting Captiva Island, en hopelijk hebben we daar wel weer internet. Vandaag was toch niet een heel bijzondere dag. We hebben wederom de hele dag geshopt maar dit keer om alle souvenirs compleet te krijgen. Het was takkeweer en mijn voeten deden zeer…………….tot morgen, wij rijden nu nog even naar de TacoBell ;-)

P&M/W&C on

Je weet toch dat alles wat je via internet communiceert door de Amerikaanse overheid word gevolgt. toch? Ze zijn nu vast al naar jullie op zoek. ha ha

Suus on

Whoehahaha fijn dat je zo je best doet voor ons! ;-))

Cindy on

Oh gelukkig toch weer wifi gevonden! En anders gewoon even koffie drinken bij de Starbucks ofzo ;-) Hopelijk hebben jullie snel weer internet, mis de foto's toch wel een beetje :-)