Wat een zonnig weer

Trip Start Jul 07, 2013
Trip End Jul 26, 2013

Flag of United States  , Florida
Monday, July 22, 2013

Tja, daar zit ik dan……in een WORD-bestandje mijn blog te doen ;-( We hebben zo'n heftig noodweer gehad, dat de bliksem is ingeslagen en we zonder internet zitten. Hoe heftig is dat!!!
De dag begon een stuk zonniger dan dit. Om half 8 kropen Sander en ik ons bed uit, en startte de toen nog zonnige dag op. Allereerst bezochten we Aquatica, een héééél erg leuk waterpark, want tja, het zou tenslotte een prachtige ZONNIGE dag worden! We hebben gedobberd in Lazy River, gingen met een rotgang door de Roa’s Rapid, hebben zelfs een héééle enge glijbaan genomen, want tja, dat doe je als de zon schijnt en het prachtig weer is!
Omdat het ZULK mooi weer was, besloten we daarna nog even over te steken naar Seaworld, want er waren nog een paar attracties die we wilden zien. Het was (vanwege het prachtige weer) echt superdruk! Voor de kenners…….het was parkeervak G!! Maar we waren koud 3 kwartier in Seaworld of Sander raakte een soort van bevangen door de hitte (geen grapje). Dus hebben we ons even heel stil teruggetrokken in de schaduw, vooral NIET bewegen en rustig blijven ademen! Hoeveel water en sappen ik ook aandroeg, het kwam er harder uitstromen bij Sander dan dat het erin ging. Dit ging zo niet werken.  We besloten maar terug te gaan naar de villa.
Omdat het zonnetje nog steeds heerlijk scheen, besloot ik het noodlot te tarten en op mijn luchtbedje in het zwembad de zon op te zoeken. Ja dom, ik weet het, wrijf het er maar in! Maar geloof me, met het kleurtje dat ik tot nu toe heb, gelooft NIEMAND dat ik in Florida op vakantie ben geweest! Na een kleine 3 kwartier begon mijn bloed te koken, en kwam er wat schuim op mijn mondhoeken te staan, een teken dat ik de schaduw in moest. MAAAAAAR………het kleurtje was er, ware het niet helemaal het kleurtje dat ik gehoopt had.
En toen gebeurde het……….in een kleine 10 minuten was de lucht van stralend blauw veranderd een een donker turqoise/zwart kleutje.  De hemel brak open en  de flitsen vlogen ons om de oren! Welliswaar nog op grote afstand maar ik zat gelijk binnen! Sander niet, neeeeee, Sander wilde alles op de film!  De regen joeg hem echter tegen de achterste muur van de patio, zo hard ging het te keer.  Een loeiharde knal en toen was het ook voor Sander genoeg geweest, en zo zaten we samen de bui binnen uit. Mijn god, wat ging het tekeer! Maar na een minuut of 10 nam het eindelijk wat af en durfde ik weer achter mijn laptopje te zitten. Sander grapte nog dat het rotte was dat dit soort buien ook gewoon weer terug konden komen rollen! Hahaha lolbroek! Ik vertelde hem dat ik net geregeld had dat dat niet zou gebeuren……………en toen gebeurde het.  Tegenover de salontafel waaraan ik zit te computeren, hangt een radio. Opeens hoor ik geknetter uit de radio komen en tegelijkertijd zie ik allemaal flitsen. Ik ben in de volle overtuiging dat de bliksem in gaat slaan, dus ik spring krijsend overeind en in mijn haast om bij de bank te komen (waar mijn knight in shining armor zit) glij ik nog bijna op mijn bek ook! Ik krijs:"Het komt uit de muur, het komt uit de muur!’  Een fractie later knalt de donder oorverdovend. En Sander moet alleen maar heel hard lachen! "Suffie, dat is de reflectie!” roept hij. Hij moet echt zijn best doen om me te overtuigen maar dan moet ik eigenlijk ook wel heel hard lachen. Het moet er zoooo koddig uit gezien hebben!  Ik zit nog midden in mijn schaterlach als de hardste knal EVER klinkt, en mijn lach gaat spontaan over in heel hard gillen! Dat was een inslag en een goede ook! En dat was tevens het einde van ons internet. En het einde van het mooie weer! En nu zit ik hier dus mijn Wordbestandje te typen en me grote zorgen te maken over hoe ik dit aan jullie uit moet gaan leggen. Er zijn al zoveel lezers die hun hele ochtendritueel aangepast hebben door dit blog. Eerst de croissantjes in de oven, dan de sinaasappelen uitpersen,  een eitje bakken, spek uitbakken, alles keurig op een dienblaadje zetten. Een roos tussen de tanden, de ipad onder de rechterarm en het dienblad in beide handen, en dan hup weer terug onder de wol om het blog te lezen. Hoe ruw verstoor ik dit intieme momentje nu ;-(

Toch niet……..mijn lieftallige husband is zo gek om met mij rondjes te rijden, om te kijken of we ergens free wifi hebben, zodat deze komende ochtend jullie je alvast geestelijk kunnen voorbereiden op de mogelijkheid dat dit internetprobleem wel eens langer kan gaan duren. En tevens weet de thuishaven dan dat alles gewoon in orde is, maar dat we even onbereikbaar zijn.
XXX

ps we staan dus nu tegenover LÍtaliano's op de parkeerplaats, zo dicht mogelijk tegen de pui aangeparkeerd internet te stelen. Wat ik al niet over heb voor jullie!!! Dus allemaal even een kreet achterlaten bij reacties zodat ik weet voor wie ik dit gedaan heb ;-)
Ik kleed het blog later wel leuk aan want dat "prachtige" weer hebben we mooi vast kunnen leggen, evenals ons leuke glijbaanavontuur!

Louise on

Hahahahahahahahahahahahahahahahah

finette on

Hihi gekkie!! Maar wederom erg leuk om te lezen!!

Meike on

Gelezen!! Ochtendritueel voort kunnen zetten :-)

Marleen on

Iets later omdat ik weekje vrij heb, maar toch gelijk gelezen hoor.

Suus on

Fijn dat er niets ergs gebeurd is....en fijn dat je ZO je best doet voor die update die we idd in bed lezen onder t genot van een kopje thee!!!! (geen croissantje hier) hahahaha

P&M/W&C on

In elk geval voor ons!

Nellie on

Gelukkig mijn normale ochtend met blog maar helaas geen foto's��.
Geniet er nog van

Michelle on

Jaaaa word inderdaad nog steeds elke dag wakker met je blog! Weliswaar zonder croissantjes maar heerlijk elke dag te lezen =)

pascal on

Mag ik heel hard lachen.
WHAHAHAHAHAHAHA.
Je moet je blog echt gaan uitgeven wordt een bestseller.
Geweldig weer om dit te lezen en klopt eerste wat ik doe smorgens is je blog lezen en doorsturen.
Me dag begint gelijk met een lach.
Heerlijk.
Heb Sander je nog gefilmt met het onweer zal wel heel erg hilaries zijn zie het helemaal voor me.

Jeanette (& Bodhi) on

Zo, dat was me een buitje wel dan! De stroomvoorziening in de US is een stuk kwetsbaarder dan bij ons he.

Maar wifi stelen kan heel goed, hebben wij ook regelmatig gedaan ;-)
Fijn je up-dateje want als je gewend bent elke dag een berichtje te zien en er is ineens niets ga je bijna denken dat er iets gebeurd is he! Hopelijk niet te lang zonder stroom/internet en weer mooi weer die laatste dagen!

jojanneke on

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!

Cindy on

Hahaha wat schrijf je toch geweldig, zag het helemaal voor me!
Gelukkig kon je ergens wifi stelen, en deze blogpost plaatsen :-)