Shingle Park

Trip Start Jul 07, 2013
Trip End Jul 26, 2013

Flag of United States  , Florida
Sunday, July 21, 2013

Vanmorgen om iets over achten werd ik wakker in een leeg bed, Mijn man was de dag al begonnen. En ik had koud 2 tenen de woonkamer in gezet of het plan was al duidelijk. "Ja goedemorgen, hop de auto in!" Hup 1, 2, 3 een rondje door de Walmart om ons ontbijt te scoren en daarna in één streep door naar Shingle Creek, een park vlakbij. Nou, dat is nog eens wakker worden!!!!!

Gelijk al bij binnenkomst begin ik te stuiteren. "Een aligator, ik zie een aligator!!" Ik spring uit de auto, grijp mijn camera van de achterbank, gooi me plat op mijn buik en begin al tijgerend heel langzaam richting het water te bewegen. Mooi, hij heeft niets door gniffel, gniffel, auw, pats, auw,auw pats pats, die mieren bijten!! Doorzetten Hyl!! Dit wordt de shot van je leven. Als ik dichtbij genoeg ben, breng ik de camera in positie en zoom in....en nog iets verder....en nog iets verder.....damn waar zit de kop van dat beest? Tussen de mierenbeten door, besluipt me nog een heel ander vervelend gevoel. Het gevoel dat ik in de maling genomen word!!! Ik lig gewoon in te zoomen op een plastic zak!!! Met het kleine beetje waardigheid dat ik nog heb, spuug ik de modder uit mijn mond, haal de grasprieten uit mijn haar, sla een hele kolonie mieren van me af en recht mijn rug. Dat kan de beste overkomen toch?!! Zelfs professionals maken nog fouten!

We zetten de wandeling voort, ook al betekent het dat we dwars door het water moeten want door alle regen staan de paden flink onder water. Gelukkig kun je nog wel zien waar je loopt, want anders had ik het niet gedurfd. Dan is daar het moment!! "Ik zie een aligator!! Nu echt San!"
Sneller dan mijn schaduw zet ik de camera aan mijn oog en begin te schieten. Zelfs als ik ver inzoom lijkt het nog steeds een aligator dus ik ben zielsgelukkig!! Ha, die kunnen ze me niet meer afpakken. Of toch wel? Een klein stemmetje in mijn achterhoofd begint te zeuren. "Als het een aligator is waarom stopt zijn rug dan zo abrubt? En ligt hij niet veel te stil? Ze zijn toch zo schuw?"
Ik zoom eens goed in op de geschoten foto...........en kom tot de ontdekking dat ik weer genept ben!!! Maar zeg nu zelf..........dit is er toch net één?

We komen nog wat spinnen tegen, en wat salamandertjes maar verder is het eigenlijk weinig fauna, en dat is toch waar we vooral naar op zoek waren. We ontbijten ergens wat en besluiten dan terug naar de auto te gaan. Vlakbij de auto komen we nog een paar hele mooie vlinders tegen die ook even op de foto moeten.

Dan rijden we naar het tweede deel van het park. En daar is het direct raak!! Gelijk al bij binnenkomst zie ik een buideldier........nou ja, een stukje ervan dan want de rest daar doen de gieren zich tegoed aan!!
We zien grote schildpadden, die helaas te onhandig liggen om ze goed op de foto te krijgen. We komen een giftige krekel tegen die zich prachtig laat fotograferen. Hij kan niet meer wegspringen omdat hij een achterpoot mist. Maar daardoor is hij voor ons een prachtig model!!
Ik schiet nog een foto van een  mockingbird, en Sander weet een specht vast te leggen.
En dan hebben we het wel gezien, en lopen rustig terug naar de auto. Vlak bij de auto zie ik ineens nog een prachtige vogel in het water staan. Terwijl ik hem vereeuwig loop ik steeds dichter naar de waterkant. Plotseling hoor ik "PLONS" en zwemt er een ECHTE aligator weg!!! "SANDER, EEN ALIGATOR!! brul ik......."Jaja, het zal wel weer", antwoord Sander maar iets in mijn stem doet hem toch snel mijn kant op komen, en gelukkig maar want zo kan hij hem ook nog even goed zien.

Wat een prachtige dag is dit zo!! We zijn er helemaal vol van en besluiten naar NOG een ander deel van Shingle park te rijden. Daar zien we een prachtige roofvogel en een flinke schildpad vluchten, maar helaas zijn ze te snel voor ons. Of wij te langzaam, maar hoe dan ook, we zullen het met het beeld op ons netvlies moeten doen.
Inmiddels zijn er ongemerkt zo al bijna 3 uur verstreken, en ik ruik mezelf iets tegoed. Mijn god, wat is het warm! We besluiten ons op te frissen in de villa en de foto's te bekijken. We maken allebei een selectie van onze mooiste foto's, en jullie mogen beslissen wat de foto van de dag wordt goed? Klik maar op de foto genaamd Foto-impressie. Voor de mensen die op een ipad/ tablet/mobiel moeten kijken.....de foto's gaan veel sneller dan normaal, dus je kunt de foto's onder aan dit verhaal nog eens rustig nakijken.Je keuze kun je als reactie op dit blog vernoemen.

Nadat we helemaal opgefrist zijn, besluiten we nog maar een keer te gaan shoppen. We moeten nog zoveel souvenirs kopen, en iedere keer komen we alleen maar met spulletjes voor onszelf terug. Ook nu weer.......we hebben wel één souvenir gekocht en verder 3 bh's (voor mij, niet voor Sander) en 3 Tiet-shirts voor Sander ;-)  Moeten we dus NOG een keer terug ;-( wat een rotvakantie (gniffel, evil laugh)
Nu gaan we nog lekker "How to tame a dragon" kijken met een bak Oreo-ijs.....en dan is de dag weer om! Tot morgen!

Ina en Arjan on

Mooi natuurgebied he, wij hebben er nog nooit alligators gezien, so you were lucky!
Fijne zondag

Suus on

Whoehahaha wat een heerlijke avonturen weer.....
Gele bloem met vlinder is prachtig....de rest is ook een genot voor t oog!

P&M/W&C on

we zijn weer bijgelezen. Wat geweldig allemaal.Heerlijk om te zien hoe jullie genieten.

mariska hagman on

Wauw, wat een geweldige fotos, weet je zeker dat je niet in een natuurpark zat? haha, ongelofelijk wat jullie aan wild hebben gespot! Super!

Marcel on

Mooie foto's! Ziet er goed uit.

Cindy on

Haha lag in een deuk om je verhaal over de nep gator :-)
Mooie foto's!