The Final Countdown

Trip Start Jul 07, 2013
Trip End Jul 26, 2013

Flag of United States  , Florida
Friday, July 19, 2013

Gisteravond kreeg ik een verschrikkelijk nieuwtje. Het hondje van een cursist van mij was vol aangereden en het was heel spannend of ze de nacht zou redden. Het nieuws raakte me alsof ik zelf door die auto was aangereden! Ik was echt helemaal van slag en kon het niet loslaten. Eigenlijk was de planning om er heel vroeg in te liggen, omdat we de volgende dag zo vroeg op moesten. Maar hoe ik ook probeerde, ik kon de slaap niet pakken. Uiteindelijk heb ik de eerste uren van de nacht met het baasje liggen whatsuppen. Samen telden we de uren naar 08:30 af want dan mocht ze de dierenarts bellen. En wat een opluchting, ze was stabiel!!!!! Omdat er wel serieuze verlammingsverschijnselen waren, zouden er rond 12:00 foto's gemaakt worden. We namen afscheid met het idee dat ik nog even wat zou slapen. Het was immers bij mij nu pas 02:45. Maar hoe ik ook mijn best deed, ik bleef er maar over bezig. Dus uiteindelijk stond ik om 03:00 weer naast mijn bed en heb ik even fijn met mijn ouders geskypt. Heerlijk om hun stem even te horen!! Daarna maar een rondje whatsup gedaan, mijn blog gechekct en om 04:00 stormde Sander met zijn haar alle kanten op, en nog dronken op zijn pootjes, de slaapkamer uit omdat hij dacht dat er brand was!!! Hij zag namelijk iets schijnen onder de deur door en wist zeker dat hij het licht had uitgedaan. En het was ook mistig in zijn kamer dus hij dacht dat dat de rook was hahaha. Nee Sander, je wordt gewoon kippig, of je hebt een kilo soepjes in je ogen ;-) Tja, toen zijn we allebei maar aan de koffie gegaan. We konden nu in ieder geval op ons gemak wakker worden ;-)

We maken ons klaar voor het avontuur van de vakantie........een echte raketlancering van Nasa!
Om 05:10 slopen we als twee dieven in de nacht het huis uit. We hebben de auto nog net niet de straat uitgeduwd hahaha, het voelde gewoon wreed om in dit idyllische wijkje om 05:10 je auto te moeten starten. Maar toen we ons er overheen gezet hadden, gingen we met 120 km per uur en piepende en rokende banden toch de straat uit ;-)   Nee hoor, dat zou niet slim geweest zijn, aangezien de sherrif in dezelfde straat woont. Hoe zit dat trouwens Arjan en Ina, werkt die man ook wel eens? Of hebben jullie gewoon met de straat zo'n auto ingehuurd om daar 24/7 op de oprit te staan?
Het was pikkedonker onderweg en heel erg rustig, dus de tocht vorderde gestaag. Prachtig om rond een uur of 06:00 de zon langzaam op te zien komen!!
Het terrein van Kennedy Space Center is prachtig, dus het was geen straf om daar doorheen te rijden! Het blijkt dat ze maar 9% van het landschap voor het Space Center gebruiken (het totale terrein is 570 vierkante km) . De rest van het terrein is natuurreservaat en biedt een thuis aan maar liefst 20 beschermde diersoorten waaronder de Manatee die we zowaar ook nog zien dobberen!! In totaal vind je er 330 verschillende soorten vogels, 117 soorten vissen, 65 soorten amfibieën, en 31 verschillende soorten zoogdieren!

De dag begint voor ons met een echte lancering van een raket die vandaag op de planning staat. Dat is ook de voornamelijke reden dat we vandaag gaan! En met ons velen, want jeetje wat is het druk. Gelukkig hebben wij goede plekken gereserveerd, zodat we de lancering zeker weten goed kunnen zien. We staan op 3 mile afstand omdat het anders te gevaarlijk is. De raket zal op Cape Canaveral Airforce Station gelanceerd worden, aan de overkant van het water voor ons. Het is nog spannend of het door zal gaan, want de weersomstandigheden moeten ideaal zijn en aan de zwarte lucht te zien, wordt dat nog een probleem. En inderdaad..........de lancering wordt uitgesteld omdat er een te harde wind hoog in de lucht staat. MAAR.................hij wordt maar 4 minuten uitgesteld en dan krijgen ze groen licht. Het aftellen begint......man wat is dat spannend!! En dan..................LIFT OFF!!!!!!!!!!!! Eerst zie je de raket de lucht ingaan en met wat vertraging komt uiteindelijk het enorme gebulder over het water aanrollen! Wauw wauw wauw! Wie van jullie kan zeggen dat ze een echte raket de ruimte ingeschoten hebben zien worden??
Als het goed is iedereen na het lezen van dit blog want natuurlijk staat alles op film ;-) ;-)
Vooral het gejuich en het applaus op het einde geeft me kippenvel over mijn hele lijf, wat een ervaring!

Dat kippenvel blijkt overigens een terugkerend thema deze dag, want mijn god wat staat die airco overal koud! Bij Sander loopt het zweet met straaltjes over zijn lijf, en ik sta gewoon te klappertanden!! Maar Sander doet keihard zijn best om me warm te krijgen want hij jaagt me het hele terrein over! Hier staan voor een foto, daar liggen voor een foto, daar hangen voor een foto......ja zoen Snoopy maar etc. Hij vliegt van Apollo 19 naar Apollo 27 en weer terug via Apollo 4. Of zo......dinges.....zeg maar uh......jeweetwel. Dit is niet zo erg mijn park ;-)  ik ben meer van de diertjes. Maar ook daar hebben ze toch leuke dingen over te vertellen gelukkig tijdens de bustour over het terrein. Zo zien we dus inderdaad die beschermde Manatee zwemmen, en komen we een boel alligators tegen. Ook rijden we langs een Bald Eagle nest (Amerikaanse Zeearend) dat maar liefst 67 jaar oud is! De laatste 46 jaar lang zitten er weer elk jaar Eagles op, nu al de derde generatie! Het nest weegt maar liefst 400 kg!!!!!  en heeft de oppervlakte van een Kingsize bed! Het is dan ook het grootste nest in Florida! Het komt op de foto totaal niet over helaas omdat je vanuit een rijdende bus moet fotograferen
Zo verzamelen Sander en ik allebei een boel informatie over vliegende voorwerpen vandaag ;-)

Na afloop besluiten we nog even wat verkoeling te zoeken op Cocoa Beach, maar we doen bij aankomst de ontdekking dat we maar voor 38 minuten parkeergeld bij ons hebben ;-) Lekker blond. Dat wordt dus een heeeeeel snel rondje strand. Maar het ijsje na afloop maakt alles goed en terwijl Sander ons weer braaf naar huis rijdt, stort ik op de achterbank in slaap. Ik word pas wakker als we thuis komen, en ben in één klap helemaal wakker als ik één voor één de berichtjes weer binnenkrijg op mijn mobiel. Het hondje van mijn cursist is weer thuis!!!!!!!!!!! De verlammingsverschijnselen werden waarschijnlijk veroorzaakt door een poot uit de kom en verschoven wervels maar alles was heel!!!!!!! Ik kan me geen heerlijker einde van de dag bedenken, wat zal ik lekker slapen vannacht!!!!!!!!!!

Voor iedereen die nog een impressie van onze dag wil hebben:

Irene en Bo on

Hoi meis,
Wat bijzonder zeg zo'n raket lancering. En wat leuk dat jullie ook wat voor je mannetje gedaan hebben. Wat een prachtig land is het ook. Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Geniet nog maar even. Voor jullie het weten is het alweer voorbij.
Dikke knuffel en een kroel van Bo

Ina en arjan on

Haha, wij weten ook nog steeds niet wanneer de sherrif werkt ....maar de auto werkt dus wel preventief !
Leuke dag weer en een gave lancering !
Fijne dagen nog.

Ron on

Volgend jaar ga ik mee!!!!

Cindy on

Kicken zeg om zo'n lancering live te zien! En wat super dat het met het hondje weer goed is, zou daar ook niet van kunnen slapen... Hopelijk kon je nu een beetje slapen.

mariskahagman on

Gaaf dat jullie die raket lancering gezien hebben! Ook alle andere belevenissen mochten er weer zijn, gelukkig gaat het met hondje weer goed