Love is in the air....

Trip End Jul 26, 2013

Giraffe Ranch

Flag of United States  , Florida
Thursday, July 18, 2013

Vandaag was wederom een dag om nooit meer te vergeten!!! Vandaag stond namelijk de giraffenfarm in Dade City op het programma!! Dit is geen dierentuin of een themapark maar een echte working ranch, waar ze zich inzetten om met name de hoefachtigen te beschermen. We vertrokken rond een uur of 11:30 die kant op en kwamen keurig een half uur te vroeg (whats new) aan. Wachten dus maar, want het hek ging pas om 13:30 open. Gelukkig vloog de tijd voorbij en voor we het wisten reden we het prachtige terrein van de Giraffenfarm op. Sander had nog n uitdaging te gaan deze vakantie ;-) Hij moest namelijk niet alleen op de rug van een paard zitten, maar de safari over dit prachtige terrein zou per kameel gebeuren!!!!! Of per dromedaris zo bleek later. Waren zijn beurse billetjes nog maar nauwelijks bekomen van het paardrijden, nu dit weer! Gniffel gniffel.Tja het heeft zo zijn nadelen om met mij getrouwd te zijn ;-) Ik schrok overigens wel even toen bleek dat we samen op n dromedaris moesten! Maar toen ik hoorde dat ze wel 280 kg kunnen dragen, was ik wel een stuk geruster. Daar zitten we nog ruim 3 kg onder ;-)  Nee hoor gekheid! Er zouden nog wel 2 mensen extra meekunnen!

En hij heeft er echt geen spijt van gekregen want we vielen allebei als een blok voor de dromedaris "Goofus". Wat een schatje was dat zeg. Hij had duidelijk wel zin om te knuffelen bleek al direct in de eerste minuut dat we bij de kamelen stonden. Ik kreeg een paar heeeerlijke slobberzoenen van hem, en ook tijdens de wandeling was hij meer met ons bezig dan met de mensen die hem bereden. Het liefst zou ik hem in mijn koffer mee naar huis genomen hebben, en ik zweer het je......dit keer zou Sander er geen problemen mee gehad hebben. Maar helaas, het past niet. We hebben gepropt en gemeten, met zijn tween bovenop de koffer gezetten, gesprongen zelfs, maar nope....."not going to happen".

Ook het voeren van de Giraffen was echt een happening. Zo dicht bij kom je gewoon nooit meer!
Wat een geweldige ervaring!! n van de vrouwtjes was zwanger en stond op het punt te bevallen. Helaas niet voor onze ogen anders was ik echt helemaal gaan trippen, maar de gids vertelde dat het vorige jong wel op klaarlichte dag voor de ogen van de mensen was bevallen. Die arme beestjes vallen van een enorme hoogte naar beneden dus iedereen was in shock geweest hahaha.

Na de safari kregen we nog een rondleiding over het terrein waar ze nog veel meer andere dieren houden. Opvallend is hoe goed de dieren erbij zitten. Ze zijn hier echt bezig met het welzijn van hun beestjes en dat vind ik een goed punt! Van aapjes tot servals, tot doodgewone cavia's en kippen.......over alles wordt met zoveel liefde gesproken dat ik deze mensen direct in mijn hart sluit. Voor iedereen die hier ooit in de buurt is, het is zeker een aanrader!!
Om 16:15 vertrekken we helemaal voldaan en gelukkig terug naar Kissimmee, waar we deze dag afsluiten met een heerlijke plons in het zwembad. Wat een leven!
Voor de nieuwsgierige lezers onder ons.....op de volgen de 2 foto's kun je klikken om naar een filmpje te kijken van ons avontuur (nee dit keer echt heeeeeel brave filmpjes)
En nogmaals.........ik vind het ZOOOOO onwijs leuk al die reacties!!!! Bedankt daarvoor!

Irene en Bo on

Wat een prachtige foto's en filmpje.
Dat moet vast weer genieten Zijn. Als jullie over 6 jaar weer gaan dan wil ik mee hoor.

Sandra Swart on

Pok! jaloers! Ik ben gek op giraffen! zulke waanzinning mooie, rustige en lieve ogen en dan die heerlijke vlekken! ....

sigrid on

Ik heb het al vaker gezegd maar de interactie die plaatsvind tussen jou en dier, maakt geloof ik echt niet uit wat voor/welk dier, is zo gaaf om te zien!! Je maakt me wel stinkend jaloers met al die mooie uitstapjes maar dat mag...haha. Geniet ervan hoor!! Xx

Suus on

Jeetje wat een SUPER dag weer!!!!

En wat hebben ze een hoog knuffelgehalte.......smelt!

Caar on

Gaaf!

Priscilla on

Wat heerlijk om te zien dat jullie zo genieten! En wat heb je leuke dingen gedaan. Ik heb echt genoten van en gelachen om alles wat je schreef en liet zien (per film of foto).
Het leek wel of we er zelf bij waren ;-).
Geniet er nog ff van meid!

Veel liefs
Priscilla en een poot van Lila

Cindy on

Wat een leuk park zeg! Fijn dat jullie zo genoten hebben!