Seaworld

SeaWorld Adventure Park Orlando
Read my review - 5/5 stars

Flag of United States  , Florida
Sunday, July 14, 2013

Vannacht om 02:00 rolde ik gefrustreerd mijn bed in omdat het uploaden maar niet lukte. Vanmorgen stond ik om 09:00 in één sprong naast mijn bed en nam een sprintje richting de woonkamer. De youtube film was gelukt maar het filmpje op het blog wederom niet. Dus dan maar een link naar youtube erop, want ik kon mijn trouwe lezers niet langer in spanning houden. En mezelf ook niet want ik was zooooo benieuwd naar jullie reacties op het filmpje hahaha. Ik heb zoveel voorpret gehad en jullie lieve, leuke en grappige reacties maken het helemaal af!
Om 10 uur reden we richting Orlando, een dagje Seaworld stond op het programma. Maar oeps.....vergeten! We eten vanavond met Shamu ( de orka) en dan hebben we wel de reservering nodig. Dus kunnen we weer omdraaien naar de villa. Ik spring uit de auto, zwaai naar de buurman, sprint naar de woonkamer, grits de reservering van de tafel en sprint weer terug naar de auto. Om 10:15 rijden we richting Orlando, een dagje Seaworld staat op het programma. Maar oeps.....vergeten! Het fototoestel van Sander!! Dus een U-turn op de I-192  en omdraaien richting de villa. Ik spring uit de auto, zwaai wederom naar de buurman, die me nu wel heel raar staat aan te kijken, sprint naar de  woonkamer, grits het fototoestel van de tafel en sprint weer terug naar de auto. Om 10:30 rijden we richting Orlando, een dagje Seaworld staat op het progrmamma. Maar oeps.....nee hoor hahaha, om 10:45 rijden we netjes de parkeerplaats van Seaworld op. Het is ongelovelijk druk, maar ik moet eerlijk zeggen dat buiten de enorme wachttijd bij Antartica, je er verder weinig van merkt. Antartica hebben we dus maar overgeslagen, want we mogen de komende 14 dagen gratis Seaworld in dus dat komt wel.

Als eerste gaan we naar de dolfijnenshow. Die is na 6 jaar nog steeds exact hetzelfde maar ook nog steeds minstens zo gaaf. Het is een hele rare gewaarwording om bij 36 graden stijf onder het kippenvel te zitten. Prachtig prachtig prachtig!!!

Daarna doen we Turtle Trek. Dit is een 3D film die helemaal om je heen geprojecteerd wordt. Je kijkt door de ogen van een kleine baby schildpad, die eerst uit het ei breekt en je vervolgens volgt tot in zijn volwassenheid. Echt geweldig gedaan, en een leuke beleving.

Dan staat de Sealion show op het programma alleen wordt die vanwege het slechte weer (regen en onweer) halverwege afgebroken. Toch was het eerste deel volop genieten en we gaan het gewoon deze week nog een keer over doen.

Als laatste show pakken we dan nog de spectaculaire One Ocean show mee, waar er met orka's een show gegeven wordt. Ook hier weer dik kippenvel op mijn armen, maar ik wordt ook echt geëmotioneerd. Wat een prachtige dieren zijn het toch! Wat ik zo bijzonder aan Seaworld vind, is dat ze zo prachtig op je gevoel in kunnen spelen. Je voelt in elke vezel van je lijf hoe kostbaar onze planeet is en hoe verschrikkelijk zuinig we er op moeten zijn. Ik hoop met heel mijn hart dat ik niet de enige ben die met dat gevoel het stadion verlaat. Ik opper spontaan naar Sander dat we deze vakantie ook echt iets goeds voor de wereld moeten doen. Ik begin gelijk maar met goede daden verrichten. Overal waar ik mensen foto's van elkaar zie maken, vraag ik of ik misschien een foto van hun allemaal moet maken. Sander kijkt lijdzaam toe.......grinnik.

Als afsluiting van de dag hebben we nog een "Dine with Shamu". Met een select groepje mogen we achter de schermen heerlijk eten, terwijl we om een bassin heen zitten, waar de orka's zwemmen. Dat is toch wel het ultieme genieten! Nu zien we ze nog veeeeel dichterbij en het levert echt een paar prachtige foto's op! Wauw wauw en nog eens wauw.

Onderweg naar huis besluiten we spontaan nog even door Celebration te touren. Dit is een stadje dat ontworpen is door Disney. Het is werkelijk idyllisch!!! Onecht gewoon! ALLE huizen zijn zooo keurig!! Ze hebben een verandaatje, met een schommelstoeltje, een hangbankje met kussentjes, de vlag van Amerika aan de balustrade. Het lijkt alsof je zo een filmset inloopt! NERGENS zie je zwerfafval, het parkje waar je doorheen loopt lijkt wel een tropisch paradijs, en en je hoort alleen krekels en vogels. Dit is een andere planeet!! Dit is de ideale wereld! In deze wereld bakken de buren nog taarten voor nieuwe bewoners, zegt iedereen elkaar lachend gedag met hun witte prodent-gebitten. Mijn fantasie slaat op hol als ik een opsomming aan Sander maak hoe het leven hier is:
* iedereen rijdt hier in een elektrische auto (zonder geluid en goed voor het milieu)
* de mannen verdienen zoveel geld dat de vrouwen niet hoeven te werken maar heel de dag kunnen bakken
* de kinderen spreken nog met twee woorden (nee geen 'fuck you") en hebben respect voor de ouderen en voor de natuur
* de krantenjongen fietst hier nog rond en gooit de kranten precies voor je deur
* iedereen leeft gezond en eet biologisch en niemand heeft overgewicht
* de kinderen doen het allemaal perfect op school en komen met A+-jes thuis
* de honden worden allemaal netjes aan een lijntje uitgelaten en als ze een poepje doen dan wordt dat direct opgeruimd.
* oude vrouwtjes worden geholpen met oversteken
* vreemde mannen geven je hun paraplu als je de jouwe vergeten ben
* de stoepjes worden elke dag geveegd
* etc etc

Als Celebration elke dag een beetje groter wordt dan hebben we over een heleboel jaar de samenleving waar we allemaal van dromen. Dit stadje geeft je het gevoel dat we hele vredige, onschuldige en liefhebbende wezens zijn!
Helemaal ondersteboven rijden we rustig het stadje weer uit, richting de gekte van de gewone wereld. Onderweg wil Sander nog even de supermarkt in, dus we stoppen bij een Publix, net binnen de grens van Celebration. En dan valt mijn mond echt wagenwijd open!!! De wereld van Celebration is nog perfecter dan ik dacht!! Hier brengt iedereen zijn winkelwagentje weer keurig terug naar de winkel in plaats van hem tegen de dichtstbijzijnde auto te parkeren! Ik zie met eigen ogen hoe een man de deur van de auto voor zijn vrouw openhoudt, terwijl hij daarvoor toch HELEMAAL naar de andere kant van de auto moet lopen!!!! En als ik dan uiteindelijk de winkel binnenstap, begeven mijn benen het van de emoties............ECHT NIET GELOGEN......het eerste wat ik zie is een stapel keurig gerangschikte appeltjes waar de boze heks van Sneeuwwitje jaloers op zou zijn zooooo mooi zijn ze gepoetst!  En om de hoek is het helemaal kunst......groene appeltjes liggen op een perfecte stapel naast de gele appeltjes, die op hun buurt weer naast een perfecte stapel rode appeltjes liggen. Jongens, hoe ik ook mijn best doe.....ik krijg dit niet beschreven! Het is te bizar voor woorden. Zelfs om 21:00 in de avond lijkt het alsof deze winkel net zijn grote opening gehad heeft en slechts 20 seconden geopend is. Alles, maar dan ook werkelijk alles staat keurig in de schappen. En ALLE schappen zijn helemaal afgevuld alsof er nog door niemand wat uit is gepakt. Ik ga dit morgen met foto's bewijzen want anders geloven jullie dat ik gek geworden ben (mmmm, dat filmpje van gister heeft me ook niet bepaald geloofwaardiger gemaakt)
Voor nu sluit ik een keer vroeg af met het blog......lekker op tijd naar bed! Trusten!!!

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews

Suus on

Dat stadje klinkt als de Kringdans
maar dan net ff anders! :-)
Aan (monchou) taarten hier geen gebrek! :-)

Ben benieuwd naar de appeltjes foto's....daar kan de C1000 dus nog wat van
leren hahaha

Marleen on

Wauw !! Hylke. Ik geloof dat wij ook moeten gaan sparen. Wat een geweldige ervaringen zeg. Genieten, genieten en nog eens genieten. Ik geniet mee. ;))

Caar on

Wat een gave dag weer! Heel vroeger zijn wij ook in seaworld geweest! Dus weet wat je bedoeld.
Supervakantie hebben jullie!

Cindy on

Oh ontdek net je blog, even helemaal bijgelezen, wat schrijf je leuk haha! En at hebben jullie het heerlijk naar jullie zin, wat is Discovery Cove toch mooi he, en Celebration vond ik ook zo leuk. Ik blijf volgen, veel plezier nog!
Cindy (Florida Forum)

marieke on

Echt hoor, hier op de kringdans doen we dat ook!!! Hahahaha , veel plezier!!xxx

Meike on

Wat genieten jullie schatten, heerlijk!
Maar,......ook lekker bijkomen hoor en zorgen voor voldoende nachtrust, ook dat is vakantie!
Liefs, meike

hylke77
hylke77 on

Hoi buurtjes, met onze Monchou-taarten, schoffeldag en gezamelijke autowasmomentjes en natuurlijk niet te vergeten onze bbq komen wij ECHT al een heel stuk in de richting ;-)
Leuk weer nieuwe lezers erbij!! Ik begin de dag nu al met een kopje koffie en een briefje om mijn nieuwe blog/film te regiseren hahahaha

Ina snoeij on

Wat heb je toch een leuke stijl van schrijven, ik ben er jaloers op !
Celebration is ook favoriet bij ons, lekker op zondgochtend op de fiets er naar toe en lunchen bij Marketstreet Cafe.
Have fun !

P&M/W&C on

kijk uit naar jullie paardenavontuur. Speciaal naar dat van Sander. is een oude wens van hem toch???

hylke77
hylke77 on

Hahaha pappa, je moet nog even wachten. Omdat de voorspellingen voor vandaag niet zo goed waren hebben we het paardrijden naar voren geschoven!

KiekenMich on

Wat een heerlijke bezigheid is het om jullie blog te lezen, regelmatig schiet ik hardop in de lach ! Top, ik geniet nog even mee voordat we zelf 27 sept die kant op mogen !