Onderweg naar Kissimmee

Trip Start Jul 07, 2013
Trip End Jul 26, 2013

Flag of United States  , Florida
Thursday, July 11, 2013

Vanmorgen om 06:00 werd ik wakker van het gewoel en gekreun van mijn lieftallige husband. Zucht…….ZES UUR!! Dat is te vroeg! Mijn hele lijf schreeuwde naar meer slaap, en ik was ook echt van plan daar aan toe te geven………..tot een klein stemmetje in mijn hoofd zei: “Ja maar in Nederland is het nu al 12:00!”  INTERNET!!!!!!!!!! Ik had internet!! In één sprong stond ik naast mijn bed, rukte de mobiele telefoon uit de stekker en met een salto achterover belandde ik weer precies in het holletje van mijn matras. Even alle hondjes afgaan……ik krijg tranen in mijn ogen als ik het berichtje over Banner lees. Die kleine man is zooo aan het genieten, terwijl ik juist met hem het meest in mijn hoofd zat omdat het voor hem de eerste keer is zonder mij. Maar zijn grote vriendin Saar (Golden van mijn tante) heeft zich helemaal over hem ontfermd. Ze spelen de hele dag door en ’s middags gaan ze lekker zwemmen. Dat klinkt ook echt als vakantie! Op facebook zie ik vervolgens de vrijscenes van Myra met haar nieuwe baasjes, dus ook daar is het heerlijk genieten. Van beide partijen zo te zien hahaha. Nu alleen mijn kleine oude vriendje Splinter nog te pakken krijgen. Maar dat lukt nog niet……hard aan het werk denk ik. Ooh nee, hahaha terwijl ik dit schrijf,krijg ik een whatsupje binnen dat “ik wordt gemist bij de tandarts” Oeps……….mmmm…….uuh…….ik had de boot gemist en de brug stond open en en en……ga ik nu niet meer redden denk ik.

We pakken onze broodjes en sapjes en lopen naar het strand. Daar kiezen we een mooi plekje en onder het wederom geweldige uitzicht van zwemmende dolfijnen, en neerstortende pelikanen eten we lekker onze boterhammetjes op. Wat een rijkdom dit jongens!!!

Om 10:00 verlaten we ons resort en rijden we richting Lakeland voor een safari op de Wilderness Ranch. Dit is een initiatief van een meneer die zelf jarenlang in de dierentuinen heeft gewerkt en zich dood irriteerde aan de kleine leefruimte die de dieren daar hadden. Hij heeft nu een enorme hoeveelheid hectare grond grond gekocht, waarop hij zelf allerlei dieren houdt. Met een
soort jeepbus rijdt je over zijn enorme landgoed om de dieren te bewonderen.

Wat een geweldige ervaring! Er wordt alle tijd genomen om je foto’s te laten schieten, er wordt honderduit verteld over de dieren, en mijn hemel wat zien ze er goed uit en wat hebben ze een prachtige leefomgeving!! Niets dan complimenten!!

Het hoogtepunt van de hele safari is toch de mogelijkheid om de dieren te voeren. Met als klapper op de vuurpijl het voeren van de lemuren ;-) Wat een schattige beestjes zijn dat! Klik maar op de foto "Lemuren voeren" voor het filmpje!!Ik zit ergens op een hele roze wolk als we onze weg naar Kissimmee vervolgen.

Rond een uur of half 5 komen we daar aan, en wat voelt het als thuiskomen!! Er staat een
allerschattigst welkomstpakket van Arjan en Ina, waarin ze ons welkom heten. Zoooo attent!! Dankjewel nogmaals Arjan en Ina voor het beschikbaar stellen van jullie prachtige villa! Zonder jullie zou deze vakantie er toch weer heel anders uit hebben gezien. In no time liggen Sander en ik in het zwembad! KLIK maar op de foto Bommetje! Brrrrr,dat is toch nog kouder dan gedacht met dat windje!

Gauw de douche in om op tewarmen!! Maar nog terwijl ik onder de douche sta, bedenk ik me dat een bad eigenlijk ook wel heel lekker is voor mijn arme ruggetje. Ik kijk mijn husband lief aan en die draait ondertussen de badkraan open. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!!!!!!!!! Dat betekent dat de douche ineens koud water geeft ;-) Gauw draai ik de kraan dicht……..maar helaas te laat. Het kippenvel staat alweer op mijn lijf. Er rest me niets anders dan braaf te wachten tot het bad een beetje voller is. Ondertussen komt Sander met een duivelse glimlach terug de badkamer inlopen. Heeel lief glimlachend giet hij net iets te veel badschuim in het bad. Per ongeluk expres, dat begrijpen jullie natuurlijk wel. Maar ik laat me niet kennen, en plons moedig de witte schuimwereld in.

Gelukkig blijft alles net binnen het bad. Maar wat is dat?? De kraan geeft ineens geen warm water meer maar koud!! Sander gaat op ontdekkingstocht en ontdekt dat het warme water op
is. Zucht……..dan maar een half vol bad. Warm is warm toch? Maar ook daar kom ik bedrogen uit. Op één of andere manier loopt het water heel langzaam uit het bad weg. Hoe ik ook zoek, ik kan niet ontdekken hoe dat nu komt. Waarschijnlijk sluit de stop niet goed meer. Met als gevolg dat ik een heel leeg bad zit, HELEMAAL GEVULD MET SCHUIM!!!!!!!!!!!! Maar alleen schuim houdt me ook niet warm, dus van pure frustratie klim ik er maar weer uit en kleed me aan.  Ik geef het op.

Ik stort me op het uitzoeken van de foto’s van vandaag en het schrijven van dit blog, en daar krijg ik het weer lekker warm van ;-)  Wat een prachtige dag was dit weer! En hoe wonderlijk dat je tijdens je ontbijt dolfijnen voorbij ziet zwemmen, de rest van de dag pelikanen en flamingo’s voorbij ziet vliegen EN op de snelweg gewoon een heuse gier zijn aas op ziet eten. Alsof het allemaal maar heel normaal is! En dat is het hier dus ook. Wat een leven ;-)

Natascha on

Gaaf zeg allemaal! Nog heel veel plezier!

Ina en Arjan on

We genieten met julie mee!!!!

Caar on

WAuw wAuwwauw en nog eens wauw!

Jeanette (& Bodhi) on

Waar is nou die 'like' knop als je 'm nodig hebt ;)
Gaaf hoor! En wat fijn dat jullie hondjes het ook fijn hebben!

Suus on

Heerlijk om zo mee te mogen genieten!!! ;-))

marieke on

Wat genieten jullie!! En wat een prachtige foto s! Veel plezier nog!