Een stormachtige dag

Trip End Jul 26, 2013

Pelican Pointe Suites

Flag of United States  , Florida
Tuesday, July 9, 2013

Midden in de nacht wordt ik wakker van de geluiden van een automatisch machinegeweer. Ik spring mijn bed uit en vlieg de slaampkamer uit. Nog net zie ik om de hoek een gemaskerde man wegglippen. Ik kijk om me heen of ik iets als een wapen kan gebruiken. Voorzichtig maak een brandblusser van de muur los. Op mijn blote voeten sluip ik over het tapijt. Mijn voeten zakker er diep in weg dus ik ben zo geluidloos als een puma. Héél voorzichtig gluur ik om het hoekje. De man staat met zijn rug naar me toe en houdt het personeel van het hotel onder schot........ik sluip geruidloos dichterbij. Man wat ben ik goed.......ik kom tot een halve meter achter hem en hij heeft nog steeds niets door!!!!!!!!  Ik voel me net Laura Craft!! Net als ik de brandblusser boven mijn hoofd heb, klaar om hem met een verpletterende kracht op zijn hoofd te slaan, gaat er een alarm............het is de wekker......
Verward wrijf ik de slaap uit mijn ogen........dit krijg je ervan als je de avond ervoor in slaap valt met de geluiden van een actieserie die je man nog ligt te kijken.
Pffffff, kwart voor 5, het is echt vroeg!! Met mijn lenigheid als een puma is het ook gedaan. Als een stijve hark sleep ik me naar de badkamer, alwaar ik weer een beetje mens probeer te worden.

Om 05:15 sluiten we de hotelkamer achter ons en begeven ons naar het ontbijt. Dat laten we ons goed smaken. Om kwart voor 6 rijdt de pendelbus voor, keurig volgens schema rijden we helemaal afgeladen precies om 06:00 weg. Om 7:00 zijn we ingecheckt en is onze bagage ook keurig afgenomen. We drinken een kopje koffie om de tijd te vullen.

Rond 08:00 gaan we door de douane en dan gaat alles heel snel. We vliegen exact om 09:00 weg. Van die stoere Laura Craft is weinig over als het vliegtuig er vandoor stuift. Ik sta echt DOODSANGSTEN uit, ik kan me niet heugen dat ik in mijn leven zo bang ben geweest. Sander schrikt zich een hoedje van me! Maar als we eenmaal zo hoog zitten dat het allemaal niet meer echt lijkt, kan ik het toch heel goed loslaten en trek ik alleen nog een beetje groen weg bij de turbulentie. We doden de tijd met filmpjes, eten, kletsen en slapen en voor we het weten staan we alweer op Atlanta.

Het dalen was zeker niet leuk, maar een stuk minder eng dan het stijgen. Helaas voor mij moeten we nog een keer, want de reis voert ons naar Tampa. Wanneer het tweede vliegtuig opstijgt, hou ik mijn ogen stijf dicht. Het geluid ken ik al en ik fantaseer gewoon dat ik nog steeds heel hoog in de lucht in mijn eerste vlucht zit. Dat helpt wonderbaarlijk goed, en ik kan echt heel erg genieten van het uitzicht van deze vlucht. Alleen de scherpe bochten vlak voor het landen zijn nog eng maar het landen zelf heb ik helemaal gevolgd. Ik ben ECHT trots op mezelf!

Alles gaat heel voorspoedig op Tampa en we zitten in een half uur al in de huurauto onderweg naar Clearwater Beach. Helaas komen we daar in een gigantische file, dus het duurt eindeloos voordat we eindelijk de koffers in ons resort hebben kunnen gooien en doorrennen naar het strand. Wauw dat water is warm!!!!!!!!!!!! Zo'n gekke gewaarwording als je het strand hier in Nederland als enige referentiekader hebt!

We eten nog gauw een Macje weg, en dan breekt de hel los. Een regen en een onweer!!!!!!!!! Niet normaal. Sander bestelt spontaan een tweede menu want we zitten nog wel even op het terras voordat we de oversteek naar het hotel weer durven te maken. Ik schrijf nog even gauw dit blog en dan is het snel tijd om te slapen!!!!!!

Marleen on

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en nu genieten.
gr. Marleen

Caar on

Heerlijk dat jullie er nu zijn!
Geniet van alles!

suus on

Jeetje Hyl wat begin je spannend! :-)

Ik zat ook helemaal in je vliegtuig verhaal, las t met.bonkend hart hahaha

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen, nu alleen maar lekker genieten!!!

Sandra Swart on

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die groen in alle nuances doet in een vliegtuig, hihi.
Geniet ervan!

Irene en Bo on

Heel veel plezier en optimaal genieten van jullie prachtige reis. Het klinkt nu al veel belovend.
Dikke knuffel Irene en Bo

Lisette on

Spannend verhaal...jeetje...ik dacht echt O nee wat nu....gelukkig zijn jullie veilig en wel aan het genieten :)

Kelly on

Super spannend geschreven Hylke! Geniet van je vakantie je hebt het verdient!

Caar on

Dank je wel lieve hyl! Voor je lieve kaartje! Erg fijn! Kusssss
En geniet!!!!!

Jeanette (en Bodhi) on

Mooi dat jullie er zijn en hopelijk niet te veel stormen meer de rest van de vakantie!
Wat jammer dat je niet van vliegen houdt (zacht uitgedrukt zeker :) ), ik vind het heerlijk zolang ik niet te veel last heb van mijn oren.

Geniet lekker samen!!!

Sonja on

Zojuist je blog gevonden en bijgelezen. Oh wat erg dat je zo bang was in dat vliegtuig, leuk dat je het zo eerlijk toegeeft. Er is een goede remedie, lekker vaak naar Florida vliegen. Geniet van jullie heerlijke vakantie. Oh ja, wat een lieverd is jouw hubby ;-)

hylke77
hylke77 on

Ja he Sonja ;-) ik ben ook heel gelukkig met hem ;-)
Allemaal bedankt voor jullie lieve en leuke reacties!!
xxx Hylke