Tilbake i Rio etter bussturer i alle retninger

Trip Start Jul 22, 2010
Trip End Jul 21, 2011

Flag of Brazil  , State of Rio de Janeiro,
Tuesday, August 3, 2010

Er nå tilbake i Rio, etter å ha vært på to netter på Ilha grande, en liten øy sydvest for Rio. Etter å ha vaert i Buzios to netter fant vi raskt ut at det var på tide å kommer seg videre, mye grunnet at stedet er primært for rike folk fra Rio, som tusler gatelangs med familien og er ganske dølle rett og slett. Lørdag fant vi (Jeg, Rohit og Amy som vi traff igjen i Buzios) ut at vi skulle henge oss på en båttur som hostellet arrangerte, for ca 100 kroner, kunne vi drikke saa mye caipirinas vi ville og dra rundt på diverse steder å snorkle og sånt. Javel tenkte jeg, fine greier. Det hele viste seg å bli ganske så rart da alle utenom oss var barnefamilier, bestående av særdeles overvektige mødre i for små bikinier, overvektige fedre i speedos som danset rundt samt deres forferdelig smålubne og brautene småunger. Gratis Caipirias hjalp derimot godt på dette, og vi kjoerte på. I løpet av de 2,5 timene turen varte tryllet jeg og Ro nedd 8-9 forholdsvis sterke caipirias mens Amy nøyde seg med 6. Da vi endelig kom til kai i 4-tiden var vi heldigvis smarte nok til å slappe av litt før en liten bar-runde senere på kvelden. Dagen etter fant vi ut at nok var nok, kjøpte bussbilletter til Ihla Grande, og etter ca 5 timer buss og en time båt, ankom vi stedet. Utrolig vakker og slående tropisk øy, men vi var desverre uheldig med været, så hele dagen etterpaa gikk med til å lese bok, paddle litt kayak, og tusle rundt i den pittelille "byen". Siden Ro har bursdag idag, fant vi ut igår at vi skulle få en fyr til å arrangere en båttur utenom de vanlige dagene han gjør dette på, men da vi våknet opp idag pøsregnet det, så turen ble avlyst og vi dro tilbake til Rio. Ganske synd egentlig, for Ro, Amy og jeg gikk rundt og rekruterte folk fra hostellet og nabohostellet, og folk var igrunnen ganske klar for en 8-timers utflukt med gratis drinker og grillmat til de sykt vakre strendene på Ihla Grande. Vel vel. Imorgen drar jeg og Ro til Salvador med fly og tar en buss litt sydover på torsdag morgen til Itacare eller ut til Morro de Sao Paulo. (Takk for tips Hallvar!). Har ca en uke å slå ihjel før jeg drar til Lima via Sao Paolo. Håper på bedre vær, siden det regner her i Rio også nå. Om litt skal vi ut å spise middag med en brasiliansk, 4 engelske og 2 canadiske jenter vi traff på Ihla Grande. Blir sikkert noen drinker etterpaa siden Ro blir 26 idag. Litt rart å snakke engelsk så mye, for da begynner en raskt å tenke på engelsk for seg selv også.

Nye oppdateringer følger om få dager.
Hjalmar

So long folks.

Steffen on

Kvalitetsblogg!

Hallvar on

Dra til Morro de Sao Paulo eller Praia do Forte i stedet for Itacare! LETT!!!