To San Juan del Sur

Hotel Anamar

Flag of Nicaragua  ,
Wednesday, January 28, 2009

nederlands
Na drie nachten nemen we afscheid van hospedaje Samarcanda. We besluiten een dagje zee in te lassen. Op naar San Juan del Sur! We passeren Rivas, en bij La Virgen nemen we de afslag naar San Juan del Sur. Het havenstadje ligt aan de Pacifische Oceaan en heeft een prachtig wijds zandstrand! We rijden tot aan de 'promenade' en worden getroffen door het mooie uitzicht op de baai.
We vinden een leuk hotelletje, hotel Anamar (http://www.vivanicaragua.com/en/holidays/hotel-ana-mar). Prijsklasse ( 50 US $ =1035 cordoba- per nacht voor 2 personen) ligt iets hoger dan Samarcanda ondanks dat er geen restauratie mogelijk is en er zelfs geen ontbijt wordt verzorgd..... maar de ligging is wel idyllisch, vlakbij het hagelwitte strand en uitzicht op zee. Super!
De kamer is ruim en net, er is airco en TV. En we kunnen de wagen binnen de omheining van het hotel parkeren.
Het is 13 uur en warm, erg warm... We installeren ons met een boek in de schaduw onder de kokospalmen in de 'zandtuin' van het hotel. We houden ons wat rustig, gewoon een beetje genieten in de schaduw tot de temperatuur wat draaglijker wordt. Ook de 'huispauwen' van het hotel blijven in de schaduw rondscharrelen.
Iets later in de namiddag maken we ons dan uiteindelijk klaar voor een duikske in zee. Maar als ik met mijn voeten in het water sta, zie ik een invasie van kleine kwalletjes en mijn zwemlust is in één slag over! Stefaan is moediger, en na zijn zwempartij maken we samen een wandeling over het strand. Het valt me wel op dat er erg weinig mensen in de nochtans uitnodigende zee zwemmen. Zouden ook zij afgeschrikt zijn door die kwalletjes??? Ben ik dan toch niet de enige bangerik!
De avond valt -het is bijna een uur of 6- en onze magen beginnen te knorren. We zijn nogal moe en hebben eigenlijk geen zin om een restaurant te gaan zoeken. We willen eigenlijk vroeg gaan slapen. Stefaan gaat dan vlug op zoek naar een winkeltje en komt terug met een gebraden kip (pollo asado) en een tros banaantjes. We smullen lekker van dat beestje, en na deze eenvoudige maar smakelijke maaltijd kruipen we voldaan onder de lakens.

english

Not long ago San Juan del Sur was a small, quiet fishermen village. The perfectly shaped bay and beautiful neighboring beaches have made San Juan del Sur one of the most popular beach towns in Nicaragua.
But I did not take a swim because there was plenty of jelly-fish in the water. I'm not such a hero, despite the sun is burning! Jelly-fish...... brrrrrrrrr!
We spent the night in Hotel Anamar (http://www.vivanicaragua.com/en/holidays/hotel-ana-mar), we paid 50 US $ (=1035 cordoba) for the room for one night.

jrene on

hola, estoy interesado en la informacion de cuales son los precios para los diferentes cuartos del hotel para la vispera de semana santa y si aun tiene cuartos disponibles, gracias.

jrene. on

hola agradesco su informacion, y como la paso en Nicaragua? cuando regresa a Nic. le gusto su visita?

hilde
hilde on

Me encanta Nicaragua!!!! La gente es muy simpática, el país es de una grande belleza. Hay volcanoes, el mar Pacifico, los lagos, la Isla Ometepe (una isla maravillosa), algunas ciudades antiguas (Granada, León), la Selva Negra cerca de Matagalpa.... Vale la pena!!!! Espero que vas a gustar tambien! Saludos, Hilde

Lastenia Lira on

Hola estoy interesada en los precios del hotel para ahora en agosto por favor me puede contestar o si no que Narciso me llame a Jose Lira al 305 345 4582 gracias