Olympiske lege og Thousand island

B & B Thousand Island
Skidrop

Flag of United States  , New York
Monday, July 18, 2011

På vores tur videre gik turen gennem Lake Placid (VinterOL i 1932 og 1980). Vi stoppede ved skihop bakkerne. Min gud hvor er de høje. Vi var selvfølgelig oppe på toppen af 120 meter bakken og se ned (jeg forstår ikke at nogen tør hoppe!). Vi så også unge mennesker der øvede skihop. Det gør man på en hopbakke med plastik på, og så hopper man ud i en swimmingpool. Det var så freestyle med ruld og skrue der blev øvet.

Næste dag tog vi på bådtur rundt mellem de 1000 øer (Thousand Island - det er for øvrigt der dressingen er opfundet og bragt til resten af verden af Hr. Boldt - manden der var medejer af hotel Waldorf Astoria). Det var bare det dejligste område, med massere af små øer, hvor den ene rigmand efter den anden havde bygget kæmpe huse på hver deres ø. (Hr Boldt havde bygget et kæmpe slot til sin kone, men da hans kone døede 18 måneder inden slottet blev færdigt, så var der aldrig nogen der havde boet i slottet, og det var efter hans død overgået til national parken) Derefter kørte vi lige et smut ind i Canada der ligger på den anden side af floden, og fik en is. Bare for at sige at vi også havde været i Canada :-)