Kysten

Trip Start Jul 06, 2008
Trip End Aug 01, 2008

Monday, July 28, 2008

Dag 18. Så var det tid til at tage videre, men inden kørte vi rundt i SF, så vi prøvede de stejle gader med vores egen bil. Vi stoppede også på bakkerne Twin Peeks og tog nogle billeder ud over byen. Ud gennem Silicon Valley, og ned af kysten til Big Basin, som er en naturpark, med flere af de store 'Red Wood' træer. Her er de 'kun' omkring 2000 år, men til gengæld højere (op til godt 100 meter). Derfra ned af kystvejen til byen Monterey hvor vi havde booket 2 overnatninger. Der var DVD afspiller på værelset, så vi brugte aftenen på en film, og rødvin :-)

Dag 19. Der var ikke morgenmad på hotellet, så vi tog ned i havnen og fandt en lille cafe med udsigt over havnen, hvor vi fik dejlig morgenmad. Mor kunne næsten ikke spise sin mad, da hun hele tiden skulle tage billeder af søløverne og pelikanerne. Efter morgenmaden, fandt vi en hval båd, hvor vi bookede en hvaltur. Vi kørte til hotellet, og fandt alt det varme tøj vi havede, og så tilbage til havnen og hvalturen. Sejlturen ud til det dybe vand var en lang tur i rutschebanen. Vi stod i stavnen og morede os, mens andre sad i kahytten og var meget stille.  Vi så sæler og masere af fugle, men hvor var hvalerne? Lige pludselig kom der besked fra en af de andre både at de havde fundet 2 pukkelhvaler, og så gik det hurtigt over til den båd - så havde vi bare alle tiders oplevelse! I 45 minutter, svømmede 2 hvaler bare rundt om vores både, og kom mange gange op lige ved siden af båden. De var bare så store og flotte! Tilbage på land, tog vi på hotellet og fik andet tøj på, og så tilbage til havnen og finde en fiske restaurant - mums. Ja vi fik bare lidt krappe til forret, hummer med kammusling + tun med tigerrejer til hovedret, og så lidt creme brullè til efterret.

Dag 20. Lidt hurtig morgenmad på en fransk cafe, og så ned til akvariet på havnen. Et akvarium, som viser alle de fisk der er i vandet uden for Monterey, så det er kæmpe akvarier med tun, hejer, blæksprutter, søheste osv. Det var meget spændende, så det gik meget af dagen med. Vi kørte videre ned af kysten gennem Carmel, og da vi ikke havde booket noget hotel på forhånd, begyndt vi tidligt at finde et hotel. Lige præsis den dag (lørdag), var det bare umuligt at finde noget (med mindre man ville give 300 dollars for et almindeligt værelse). Ingen kunne forklare hvorfor, så efter at have brugt 2 timer, kørte vi ind i landet til en by der hedder Salinas. I denne lille by (som lever af at producere salathoveder - der høstes 6.000.000 hoveder om dagen i høsttiden) og som man eller aldrig ville tage til, fik vi et hotelværelse. Da der ikke var så meget at se i byen, endte vi med at gå i biffen og se Batman.

Dag 21 (søndag den 27 juli). Tilbage til hovedvej 1, og ned af kystvejen. Det er en utrolig flot kystvej, der går på siden af bjergene/bakkerne der går lige ned i havet. På vejen stoppede vi mange steder hvor der var view points. Vi så også søelefanter (kæmpe flokke på stranden), kørte forbi Hearst Castle (var ikke på rundtur, da det var for sent) og nød bare turen langs havet (selvom der var tåge der kom og gik). Vi så steder hvor der havde været brand, men vi har ikke set noget brand, eller haft problemer med ikke at kunne komme frem.

k.krois
k.krois on

Yihaaa..
Think big !! Det ser bare ud til at være alletiders..
Er selv startet på job igen efter 3 ugers dejlig ferie.. slutter alt for hurtigt !! men så det er rart at kunne følge med på jeres oplevelser. Henrik spis nu ikke alt for meget Over There,.. du skulle gerne kunnne komme ned i kajakken på ØFH turen ;o)
Pas godt på jeres selv. Glæder mig til at se jeres billeder når jeg får et par fridage (hi hi). Mange hilsner fra familien Krøis.