Samba-fotball :)

Trip Start Jun 26, 2010
Trip End Jul 24, 2010

Flag of Brazil  , Rio de Janeiro,
Wednesday, July 21, 2010

Aldri på tur med Helge uten at det inkluderer minst 1 fotballkamp  :S  - Jeg er vel ikke den som er mest interessert i fotball akkurat - MEN det å være tilstede på en fotballkamp i selveste Brasil er jo en opplevelse i seg selv. Et slikt engasjement som det var blant publikum har jeg aldri sett maken til. Sambatrommer og syngende, dansende menneskemengder. Vi så Flamengo spille mot Awai, sluttresultat ble 1-1, Stedet var Maracana stadion. Flamengo er de regjerende mestrene i Brasil.
Når hjemmelaget scoret, ble det jo selvsagt full ekstase  - når bortelaget scoret, merket jeg det ikke engang... Man kommer i prat med mange folk -

Helge traff noen dansker han kunne snakke fotball med, og det var bra  -  for jeg har ikke så mye  bidra med i en fotballdiskusjon.....  Men moro var det å være der :)

Brasiliansk fotball er moro, mye individulle prestasjoner og spill med høy risiko.
Undret meg ofte over valgene spillerne tok med ballen. Ofte skulle det dribles (de lyktes ofte) før pasning.
Altså er spillernes individuelle ferdigheter langt over norsk stadard. Lagmessig langt under.

Helge skal på kamp i kveld også.