Slutten på reisen - med sol og bad

Trip Start Jun 26, 2010
Trip End Jul 24, 2010

Golden Tulip Continental

Flag of Brazil  , Rio de Janeiro,
Sunday, July 18, 2010

Etter en litt trøvlete reise i går, søndag kom vi omsider frem til Rio de Janeiro ! Her er det godt og varmt, ca 20-25 varmegrader, så det var deilig å kunne "kaste" ulljakker og olabukser og gå i normalt sommertøy igjen.  Vi bor på et hotell som ligger på selveste Copacabana! I dag, mandag har vi bare gått opp og ned på Copacabana beach (hver vei ca 5 km). Vi var også innom den andre stranden Ipanema Vi vasset i bølgekanten den ene veien og tok butikk-shopping på tilbakeveien. En spennende by med mye liv. Når vi gikk tilbake til hotellet,, så ville Helge vasse litt, det ville ikke jeg, så vi gikk hver for oss. Plutselig, når jeg gikk alene, så kommer det en liten gutt, 10-12 år rett i mot meg og prøver å grafse til seg halskjede mitt. Lille, frekke djevel !! Men, jeg fikk slått ham med plastposen min og ropte stygge ord til ham, på norsk! så løp han avgårde (uten halskjede). Vi tok oss en bedre lunsj når vi kom tilbake til hotellet.  Prisene her i Rio er høye. Ligger på europeisk nivå.
Vi har enda ikke vært downtown Rio eller andre steder. Vi skal på e 9 timers sightseeingtur i morgen og fotballkamp på onsdag (Helge skal på torsdag også!!!!!!).

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews