Opp i høyden igjen

Terra Andina Hotel Cusco
Read my review - 3/5 stars

Flag of Peru  , Cusco,
Friday, July 2, 2010

Vi dro fra hotellet i Lima tidlig i dag kl 0700 for å ta flyet til Cuzco. Det var en fantastisk flytur, vi fløy så og si rett over fjelltoppene. Det var som å fly rett over bakken.. Det var et utrolig og spektakulært skue. På flyplassen ble vi tatt i mot av en representant fra hotellet. Skjønner nå hvordan de kongelige har det. Han visste ikke hva godt han skulle gjøre for oss.Ved ankomst til hotellet ble vi servert koka-te og han fortalte om byen og de utflukter vi bør ta. Han snakket rimelig godt engelsk (ikke alle som gjør det) så det gikk greit å kommunisere.  Her i Cuzco skinner sola og det er behagelig temperatur. 20 grader og tørr luft. Men nettene blir kalde. Cuzco ligger 3400 meter over havet, så håper vi ikke får mer høydesyke... Cuzco er inka-hovedstaden. Det bor ca 300 000 innbyggere her. Det lille jeg har sett av Cuzco hittil er utrolig flott og jeg gleder meg til å se byen og området. Vi skal på en guidet bytur i ettermiddag så rapport og bilder kommer i kveld. Vi er 7 timer etter norsk tid.

NOEN TIMER SENERE:
Har nå kommet hjem etter den guidede turen som var en kjempeopplevelse !  Vi har i løpet av fem timer vært inne i storslått kirke, katedral, sett alt gullet, edelstener og skatter, vært i fjellene og opplevd inka-ruiner på nært hold, flott utsikt,  innpåslitne selgere, spektakulært landskap og natur, alpakkaull-fabrikk med utsalg + levende alpakkaer, Her får man kjøpt alt man måtte ønske seg av alpakka-ull og mange av selgerdamene gir seg ikke før de har fått ett salg, noe jeg erfarte før i dag,,, Det ble et veggteppe til (har nå fått kjøpeforbud av Helge - ikke flere veggtepper!) + litt annet småtteri, bla. en søt liten alpakka :) ... Vi hadde en veldig flink guide som loset oss gjennom dagen. Hun var kunnskapsrik og engasjert. Da vi kom tilbake til hotellet, gikk vi i restauranten og spiste alpakka-kjøtt..  Det var veldig godt.

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews

Kari on

Det er som å være med på turen for du skriver så godt og så mange fine bilder da. Kos dere videre.

benthe on

ser veldig spennende ut