Dødsveien til jungelen

Trip Start Jun 26, 2010
Trip End Jul 24, 2010

Flag of Bolivia  ,
Wednesday, July 7, 2010

Kommer tilbake med detaljer og bilder torsdag eller fredag. Dette er et av turens aller største høydepunkter! Hvis dere "googler" på "Death road Bolivia", får dere et inntrykk om hva vi har i vente.
Dødsveien = 64 km fra toppen av La Paz, 4800 moh ned til jungelen på ca 1100 moh.

ja, da var det overstått! startet tidlig med fullt pågangsmot. ble utstyrt med helhjelmer, hansker og fine mountain-bikes. første del er på asfalt, ca 25 km nedover i full fart. dette var gøy! lå i en ca 50 kmt nedover. når vi skulle sykle inn i jungelen på grusvei, greide selvfølgelig jeg å tryne på sykkelen :( med det resultat at jeg måtte kaste inn håndkle og sitte på med følgebilen helt ned. jeg har forstuet / forslått høyre arm og har store smerter. Ganske skremmende opplevelse, men det var et resultat av litt for full fart, stor stein i veien, panikk-bremsing og uerfarenhet... Helge gjennomførte med glans! han er en skikkelig tøffing og synes selv at det var en rå opplevelse. jeg kunne se at det lyste lykke ut av øynene hans :) Vi hadde tenkt å være en natt i jungelen, men valgte å dra tilbake til la paz fordi jeg hadde så vondt. får håpe det går over. Dødsveien var en fantastisk, spektakulær naturopplevelse. Blir ganske ydmyk over den vakre naturen.  jeg skriver nå bare med venstrehånda, så det blir ikke mer nå. skal laste opp noen bilder.

Vi bruker dagen idag til å få vasket klær. Helge er ute en tur i byen. Regner med å finne et fint sted å spise etterpå. Maten er billig og god her.

Vi dro på en skikkelig Gourmetrestaurant  La Paz. Maten var god, men vinen var utsøkt (Argentinsk). Etterpå så i på Boliviansk dans.

Må si at vi har blitt så godt tatt hånd om her i Bolivia overalt hvor vi har vært. Føler oss nesten mer trygg her enn hjemme. Norsk servicenæring har mye å lære av Bolivianerne,
Er veldig ydmyk i forhold til levestandarden her, opp mot hva folket her gir.

I morgen skal vi ut å fly igjen. Da til Santiago Chile.

Vigdis on

ååå fyytti katta, kan detta bra for blodtrykke da?? jeg var inne å kikka på denne veien. Dere er tøffe... morsomt å følge dere. God tur videre. :-)

Kari on

Huff da, det var leit at du "trynet". Håper det ikke er for stor skade du fikk - har du fått noen til å sett på det? Ønsker deg god bedring Camilla. Ha det bra videre. Klem

Line on

Kan tenke meg sykkelturen var litt av en opplevelse. Storslagent!

Fortsatt god ferie! Nå skal vi ha ferie også :D :D :D

Nikolay on

Haha... dette er utrolig spennende! =) morro at du fikk filme litt også =)