Borta bra men hemma bäst

Trip Start Aug 26, 2011
Trip End Oct 30, 2011

Flag of Finland  , Southern Finland,
Sunday, October 30, 2011

Vi kom iväg från Washington i snöslask men annars gick resan bra med över 200 km/t medvind till Frankfurt där vi sedan fick nya problem genom att vi inte hade fått boardingpass till nästa flyg med Lufthansa. Efter köande på olika ställen dit vi felaktigt skickades av Lufthansas personal, befann vi oss plötsligt i incheckningshallen när vi borde ha varit vid gaten. Fick sedan äntligen våra boardingpass, in genom säkerhetskontrollen och sedan rusa till gaten där vi var de sista att gå ombord. Kom sedan till Hfors bara tre timmar senare än ursprungligen planerat. Fick vårt bagage nästan genast, ingen taxikö och så var vi äntligen hemma och kunde ta en välförtjänt siesta i egen säng. Vi råkade flyga just den dagen som Finland bytte till vintertid, så tidsskillnaden blev bara sex timmar.
Resan hade som helhet betraktat lyckats fantastiskt, en buss missade vi i Las Vegas, men annars var ombokningen av hemresan den enda ändringen av vår resplan. Vädret visade sig från sin bästa sida, vi upplevde bara fyra dagar med regn eller snö på hela tiden (63 dagar). Friska var vi också, inga blåmärken eller sår, bara Helenas förkylning i Washington och min efter hemkomsten.

Bara vi har pustat ut ett tag, blir vi nog sugna på nya äventyr, den här resan gav mersmak!