Ubud til labuhan Bajo Flores

Trip Start Unknown

, East Nusa Tenggara,
Friday, January 24, 2014

Vores blog.
I dag må vi desværre sige farvel til Ubud, som var et rigtig dejligt sted at feriere. Malene har fået det godt, så nu er vi klar til at tage til Flores.

Det har regnet helt vildt i nat, så her til morgen er dæmningen nedenfor vores hotel komplet oversvømnet. Det skulle have været i dag vi skulle ud at rafte, for så var det blevet vildt.

Nå men turen til lufthavnen gik godt/ vi overlevede, chaufføren kørte som om at vi havde en fødende i bilen, og flere gange kørte han chicken med modkørende lastbiler for at dreje ind i vores bane i sidste øjeblik. Det er lidt skræmmende at køre sådan, især når sikkerhedsselen er afmonteret.

Lige nu sidder vi i flyet som er en lille turbo prop, og kan kigge ned på det indonesiske øhav.
I fly bladet er der en artikel om ø hopping her så hvem ved måske er det det vi skal efter Flores.

Jakarta er pt. oversvømmet, så Java står ikke øverst på ønskelisten lige nu. Anyway vi er tvunget tilbage til Bali herfra, så måske skal Lombok også have et besøg.

Flyveren er 45 min forsinket så det er lidt spændende om vores hotel pickup venter på os.
Jeg skriver mere når vi er fremme.

Vi blev hentet af personalet på hotellet, og turen ud til hotellet var ret flot. Vi kørte af en hullet oversvømmet grusvej, så vi blev kastet rundt i bilen.

Her til aften er det blevet skybrud. Vi må håbe at det bliver bedre vejr i morgen, for det er lidt trist her i regnvejr. Clara og Christian nyder det dog med en regnvejrs pool tur.

De kommende dage står i afslapningens tegn, for man kan ikke andet her, så langt ude på landet ;-)