Jaloers

Trip Start Feb 14, 2009

Flag of Brazil  , State of Rio de Janeiro,
Thursday, February 19, 2009

WOW! Wat is dit vet zeg! Gisteren was echt zo'n wrede dag, we waren gewoon jaloers op onszelf. Vandaar dat we vandaag precies dezelfde tour nog een keer gedaan hebben. Maar eh..., laten we bij het begin beginnen.

Paraty is een stadje vanwaar uit je naar zo'n 50 verschillende bounty eilanden kunt varen. De een nog mooier dan de ander. Dus Mac en Maris, na Florida misschien Brazilie een idee voor de volgende Ik-ben-zo-blij-dat-ik-bij-de-Tros-familie-hoor vakantie? Wij besloten in plaats van een cruise ship een lokale schipper te charteren en met een klein dozijn aan toeristen vertrokken we op de Aphrodite naar de veelbelovende horizon. Lekker bovenop de kajuit op zachte matjes, onder een doek tegen de zon (we willen tenslotte niet meteen van onze zuurverdiende blanke huid af) en recht onder de speaker waar Bob Marley ons vrolijk toezong. We're jamming... jamming in the name of the Lord... Stuurboord, bakboord, stuurboord, bakboord, ahhhh.... Zelfs achter de computer zitten we nog mee te bounchen. Wat een prachtige eilanden zeg; een wirwar aan bomen reikend tot in de zee, alle mogelijke kleuren groen en blauw, super. En kijk daar! Een schildpad! Waaaaaa....! Jammer dat we niet al in het water waren, anders hadden we een stuk samen gaan zwemmen. Misschien morgen dan.

Op het eerste eiland waar we aan land gingen, stonden natuurlijk palmbomen en werd het me even te veel: ik moest en zou oud-Hollands palmboomknuffelen. Aldus geschiede. En wat is het water hier warm man. Pfoe.. buiten zo'n 35 graden, dus dan zal het water ook minimaal 25 graden geweest zijn. Als je in het water piste, merkte je amper een warme golf. Betert. Sommige mensen op de boot hadden helaas geen tijd om gedurende de vijf uur durende trip rond te kijken, maar die hadden dan wel echt hele mooie fotos, prachtige fotos van zichzelf, helaas wel met irritante groene en blauwe vlekken op de achtergrond. Een van de beste Kodakmomenten hebben wij voor jullie vastgelegd: dit wordt Brazilie's next foot model. Aj caramaba!, wat heb ik toch lekkere voeten, mmm...... Over voeten gesproken, Angelique, de Havaianas kosten hier bijna zeven euro, maar dan heb je ook wel mooie met een printje, voor egale ben je toch nog steeds vijf euro kwijt :-) Dat wordt inslaan...

Bij het volgende eilandje gaf een vriendelijke heks (echt waar, ze deed aan Wikka en wij waren tot haar gebracht door de goede geesten zodat zij haar Engels op ons kon oefenen) een zeeegel aan ons. Nee niet op zo'n freaky manier, maar gewoon een levende in de hand. Echt geinig man, zodra het beestje zich een beetje op zijn gemak voelde, begon hij over je hand te bewegen met zijn prikkers. Lisenka demonstreert bewijsmateriaal C07. Op de volgende foto ziet u een blonde knaap met een hip zwartduikmasker, tegen de zon in kijkend een mega zeester presenteren in de nieuwe kleuren van dit seizoen: oranje met rood. Nee, vloeken is er niet meer bij dit seizoen, alles kan.

Om niet helemaal in de onzin te verzanden, zal ik maar verder gaan met het verhaal en nemen wij een sprong... 1-2-3 SPRING... naar vandaag, of gisteren eigenlijk wat nu is het al morgen in Nederland. Want zoals we gisteren al af hadden gesproken, zouden wij terugkeren bij de turtle. Hij bleek Crush te heten en had in een of ander Hollywood filmpje gefigureerd over een verloren vis. Wat een dom script als je het zo opschrijft, maar ja. Anyways, wij meerden dus voor de tweede keer bij het derde eiland aan en zagen daar onze amigo. Snel maskers op en het water in. Zwemmen, zwemmen, zwemmen en woooowww... Wat vet zeg. Zoals het beestje door het water vloog, zo relaxt, beetje naar boven, beetje naar rechts. Echt SUPER. Ongelooflijk zeg, ik denk dat we wel vijf minuten achter hem aan hebben gepeddeld, misschien een meter van hem vandaan ofzo. Totdat we toch maar eens boven water gingen kijken waarom die idioot zo met zijn scheepshoorn liep te spelen, bleek dat wij op het punt stonden overvaren te worden omdat we enigszins uit het zwemgebied waren afgedreven. Oh well, who cares. Deze ervaring neemt niemand ons meer af.

Terug naar de boot, met een lekker cerveza en caipirinha, genieten van het leven. Had ik al gezegd dat we het naar ons zin hadden? Tot slot kreeg Lisenka (C11) een mega kop gratis koffie, waarna ze zelfs teruggegaan is voor een refill. Om de dag(en) in stijl af te sluiten, volgende we een laatste tip van Felippe op en kochten van een lief oud stelletje een kokosnoot om onze dorst te lessen.

Morgen op weg naar Rio, spannend......