Bijna iedereen is er

Trip Start Feb 14, 2009

Flag of Brazil  , State of Sao Paulo,
Monday, February 16, 2009

Ondanks fikse inspanningen van een zekere "hartsvriendin" (ons vliegtuig uit Madrid was vertraagd en we hadden in eerste instantie geen plek naast elkaar in het vliegtuig naar Sao Paulo), zijn we toch goed en veilig aangekomen. Bij de baggageband hebben we om 5:00 am direct kennis gemaakt met Madrileense efficiency, aangezien we moederziel alleen stonden te wachten tot dat Lisenka haar geweldig geleende tas (voel je hem Pat?) kwam, maar helaas, die kwam niet. Als het goed is, gaat de Braziliaanse veiligheidsdienst hem morgen onder politie-escorte in het hotel bezorgen. Wij wachten in spanning en vieze kleren, tenminste de helft van ons. De taxi rit naar het hotel was prima en zoals de foto bewijst regende het hier niet - nee wij zijn niet in totale ontkenning - het is hier prachtig weer. We hebben beide al een mooi rood koppie om dat te bewijzen. Na twee uurtjes slapen in het Formule 1 hotel Morumbi zag de wereld er een stuk beter uit en waren we er klaar voor om onze supergids Felippe (EX-collega, ja ja, EX, gna gna) te leren kennen. Wat schrijft dat trouwens klote zonder Nederlandse spellingscontrole en met die vriendelijke Bill Gates die al mijn zorgvuldige gekozen woorden uit elkaar trekt en er onzin van maakt, maar dat ligt misschien ook meer aan de persoon achter de pc dan aan wat anders. Anyways, Felippe bleek echt een heel klein schattig Braziliaantje te zijn, heel opgewekt en superrrrr zenuwachtig. Amber, was echt een goede tip, thanks. Zenuwachtig dus, want vandaag was de grote wedstrijd tussen zijn Sao Paulo en de aardsrivalen van Corinthians. Eerst nog even in de company limousine (VW Gol met getinte ramen, ja VIP he?) een stukje gereden om op een soort van New Orleans achtige straathoek van een lekker lunch te genieten. Ik had samen met Felippe een heerlijk stuk knorretje en Lisenka heeft ook iets gegeten. Geen idee wat het was, maar ze bleef volhouden dat het lekker was. Tuurlijk! Eerst nog even naar het station om onze bustickets naar het zonovergoten (net als hier) Paraty te kopen, zodat we straks drie dagen heerlijk op een zeiknat strand kunnen liggen. Maar wel lekker de ruimte. Op naar het stadium. In de auto begon zich een irritant geklop voor te doen, wat later de hartslag van Felippe bleek te zijn. Ik heb nog nooit iemand zijn T-shirt zien opeten tijdens een voetbal wedstrijd, tot gisteren. Maar wat een gekte in dat stadium zeg. Eerst uiteraard die zangkoren tussen de verschillende fans en later het fanatisme op het veld. Hoop schwalbes en gekerm, maar her en der ook erg aantrekkelijk voetbal. Ook grappig om Lisenka zo hard Tri-Co-Looooohore te horen zingen. De rest van de teksten ging wat snel, maar met het refrein konden we aardig meekomen, net als thuis eigenlijk. Het stadium ontplofte toen de eerste rode kaart getrokken werd en voordat iedereen goed en wel zijn vreugde daarover had geuit, lag de bal in het juiste net. GOOOOOOOOOOOOL!!!! En wij net zo hard meespringen en doen, echt kicke. Totdat vijf minuten de tegenpartij het nodig vond om 1-1 te maken. Nog maar een rode kaart dan en we stonden nu met 11 tegen 9 man in het veld. Begon als een wedstrijd van SV Aarlanderveen te lijken, echter met het verschil dat de tegenpartij minder man op het veld had. Goed, ik mag niet meer over de voetbal schrijven, dus daarna zijn we als compensatie naar een winkelparadijs gegaan, echter omdat de democratische meerderheid geen zin had om te winkelen, stemde Lisenka in met het nuttigen van onze eerste Caipirinhas. Op een nagenoeg nuchtere maag, gaf dat de juiste stimulans aan een vrolijke avond. De vele uren slapen in het vliegtuig begonnen er wel in te hakken, dus met een take-out pizza teruggekeerd naar het hotel en daar onder de donze laken gedoken.

annemarievisser
annemarievisser on

hier is het ook stralend weer
Het klinkt als een heel goed begin van een fantastische tijd, geniet ervan saampjes.
Dikke knuffel, mam.

marijeneervoort
marijeneervoort on

Hoi
Hihi... had ik toch heel erg mijn best gedaan om jullie vertrek te saboteren... maar helaas... jullie zijn toch echt weg! Boehoe...!

Wat erg dat je tas niet is aangekomen!!!! Heb je daar zo voor lopen dubben welke slippers je mee moest nemen haha! Hoop dat ie inmiddels wel is aangekomen?

Kus! Marije