En herlig liten surfelandsby

Trip End Sep 08, 2011

Windsurfet! :-D

Flag of Dominican Republic  ,
Wednesday, July 27, 2011

Vi busser tvers over øya, og kommer til en liten by Sosua, derfra tar vi en taxi i 30 minutter, og ankommer Cabarete en sen aften. Vi tar inn på et koselig, lite og billig hotell rett ved stranden, og får ett søtt lite(!) rom, uten aircondition, og har det VARMT! mange kalddusjer for å få sove hehe..
Noen dager senere får vi flyttet over til et mer romslig rom, med aircondition og terrasse med havutsikt -og vi blir her i 2 uker!
Byen er veldig liten, og er stort sett  konsentrert rundt veien som går igjennom den, ved sjøen.
Og det er kiting og windsurfing som gjelder! Og vi hygget oss med det hele veien! Hege tok nybegynnerkurs, og Tage noen instruksjonstimer for å lære mer. Det ga uttelling, siste dagen hang man i trapesen, stod i fotstroppene og fikk til å jibbe. Av og til... En uke med windsurfing ga mersmak for begge, og Cabarete kan virkelig anbefales for den slags aktivitet.
Den tropiske orkanen Emily kom vår vei, men vi unnslapp såvidt, den ga oss bare masse vind :-D! Og endel ekstra regnskurer enn normalt, men det var bare deilig.
Restaurantene ligger vegg i vegg langs hele stranden, og er kjente for sitt fantastiske kjøkken i forhold til resten av øya, og vi tok for oss godt av det, sjømat rett fra havet utenfor. Hummer i lange baner, mmmmm!
Vi tok også noen ekskursjoner til nabobyene. Puerto Plata hvor vi besøkte en del sigarfabrikker og butikker, og hvor vi fikk utøve kunsten selv, moro! Og Sosúa som ligger 20 min unna med fantastisk strand, og hvor vi for første gang på denne turen møtte nordmenn! En nordmann driver restaurant der, Scandinavian Bar, - kjøttkake i brunsaus, fiskekaker & røkelaks, hjemmefølelse og kjært! :-)