Zimski san

Trip End Mar 03, 2008

Flag of Russia  ,
Wednesday, March 12, 2008

Krećemo iz Zagreba u 6:55 letom za Frankfurt te u Frankfurtu nakon nekoliko sati vrludanja nastavljamo put za Petrograd. Iz Frankfurta krećemo u 13:35, a stizemo na nase odrediste u 18;40, ne zbog duljine puta nego zbog druge vremenske zone koja nam btw duguje 2 sata.
Kao sto pise u priručnicima Petrograd je najsjeverniji-najveći grad svijeta te je u istoj razini s Aljaskom, ako povučemo liniju. Let`s see! Let`s feel! A i mislim da ćemo vise osjetiti nego vidjeti s obzirom na kratko vremensko razdoblje posjeta i klimatske uvjete.
Tko lud putuje u Rusiju po zimi turistički? Ne znam. Ali za konzumiranje votke ovo je prilagođeno godisnje doba. Zrtvovat ćemo se i nadamo se posjetiti jedini takve vrste muzej na svijetu-Muzej votke. Na kraju krajeva autentičnost se prepoznaje u izvornom zivotnom obliku i ambijentu.
Sto se tiće Rusije mozemo birati ili bijele noći ili bijeli snijeg. Mi smo izabrali potonje.
Upadamo u doba Maslenice pa se nadamo toplim palačinkama tkz. blinima (ruski običaj u to doba godine) da nas spase u kriznim trenucima, kao sto to biva u zivotu svakog imalo nadobudnog turista.
Nasa ambicija je i obići Ermitraz (20 km izlozbenog prostora) u jednom danu, no mislim da ću se ja već zadovoljiti s ulaskom u malahitnu dvoranu Zimske palače. Tko voli kristale ili mu je "drago" kamenje mora znati da to područje je jedno od najbogatijih nalazista jantara i malahita na svijetu. Napomena: Ne vraćajte se doma od tamo bez barem malenog primjerka.
Smatram da je malahit i astroloski prihvatljiv suvenir iz Rusije s obzirom da je zelen, a astroloski vladaoc Rusije je Vodenjak, čija boja je upravo ta ista.
Nadalje, mislimo obići katedrale, no iako su ikone popularan suvenir mi ih nećemo kupovati, zato jer mi moja filozofija nalaze da se sveci ne kupuju.
Postoji mnogo detalja koji me vesele u svezi Petrograda, no nakon pročitanih ruskih klasika, mislim da će mi setnja, često spominjana u literaturi, putem Nevskog prospekta, uz Nevu doprinijeti najvise osjećaju određene nostalgije za proslosću.
Fenomen koji ne mozemo dozivjeti u Veneciji, a mozemo u "Sjevernoj Veneciji" Petrogradu je podizanje mostova u određeno doba noći (po zimi), tako da ne namjeravam spavati dok ne vidim bar jedan most podignut.
Sad ću ja podići sidro, a
sljedeća etapa pripreme je pozor!
Ukoliko se putuje u Petrograd treba obavezno pogledati -
link: http://www.puturist.com/destinacije/131.aspx

28.02.08
Na aerodromu Pulkovo u Petrogradu dočekao nas je strogi pogled i odmjeravanje sluzbenice koja pregledava putovnice. No, na svu srecu uspjeli smo uci u zemlju. Naseg ruskog vozaca od aerodroma do hotela malo je oraspolozio moj smijesni ruski pa nam je putem pokazao poznatu tvornicu "Ruski standard"/simboličnog naziva/ u kojoj se proizvodi votka, a kad je vlak prosao u blizini ispravio me je da to nije poezd nego elektricka. Tako da sam prvo savladala kolokvijalni izraz za vlak, sto je i korisno s obzirom na činjenicu gdje radim. Dobili smo također uputstvo da ne secemo nocu sporednim ulicama tj. preciznije da secemo iskljucivo glavnom avenijom - Nevskim prospektom.
Nas hotel Moskva ogroman je hotel jos uvijek u izgradnji, nimalo atraktivan vanjskim izgledom, no sobe su bile uredne i ciste. Hodnici do soba su vijugavi i tesko se odluciti na koju stranu treba poći do dizala, pomalo se osjećas kao magare između dva stijega sijena. Mi smo bili smjesteni na 8-om tkz. mansardi. No, sam izraz mansarda zvuči preromantično za dotični smjestaj. Pogled iz nase sobe bio je i vise nego realistican, a sezao je na gradiliste samog hotela, na kojem su po cijeli dan radili radnici od 7 h ujutro do 11 h navecer - ukratko pogled i zvuk na rabotu.
Zanimljivo je da hotelska dizala nisu vozila na sve katove. Na nas 8-i kat od 4 dizala vozila su 2 tako da je trebalo voditi računa u koje dizalo ulazis, a trenutno na 3 i 4 kat se moglo doći samo sa 5-og kata i tako. Ali sve je to dio ruske čari, ako si je spreman prihvatiti.
Iako je već bio mrak, a lagani snijeg je padao odlučili smo od hotela prosetati po Nevskom prospektu no kraj Nevskog nismo uspjeli sagledati, ugrijali smo se tek malo u knjizari koja je za divno čudo radila do ponoći, odusevljeni mnostvom raznolikog kulturnog blaga u pisanoj riječi.I nimalo nam nije bilo strano tj. čudno sto rusi nalaze spas u knjigama i caju, a kad smo se vratili u hotelsku sobu nakon duge setnje razočarano smo ustvrdili na karti koliki mali dio smo prevalili.