La 34

Trip Start Feb 26, 2009
Trip End May 31, 2009

Flag of France  , Rhône-Alpes,
Sunday, May 24, 2009

Laat ik hier nog eens iets schrijven!
Het is ondertussen al een wekelijks schrijven geworden ipv bijna dagelijks zoals in het begin van onze blog!

Onze week begon maandag de 18 met de verjaardag van Ben. Als verrassing had ik hem op de trap opgewacht met mijn gitaar en 'Happy Birthday' voor hem gezongen. De grootste verrassing kwam echter 's avonds laat toen ik hem zijn verrassing van zijn vriendin Elise overhandigde. Dat postpakket was in het allergrootste geheim verscheept naar MontÚlimar en mooi verstopt op mijn kamer. De verrassing was filmpje met alle mensen Ben lief heeft die Ben een gelukkige wensen. Of hij nu even een allergische reactie kreeg of er een vliegje in zijn oog was gevlogen weet ik niet. In ieder geval werden zijn oogjes toch wat vochtig.

De rest van de week werd gevuld met werken aan ons Masterplan dat ondertussen al, mits enkele aanpasssingen, uitstekend werd bevonden door onze supervisor.
Diezelfde supervisor nodigde ons vrijdag uit op een bbq bij hem thuis, samen met nog enkele collegas.
We namen Leffe, Grimbergen en Hoegaarden mee, een partydoos vol hoedjes en toeters en een kaartje om hem te bedanken.
De bbq was zeer aangenaam en ook zeer lekker! Spek en/of worstjes met Griekse salade en brood. Het viel ons weeral op hoe traag en weinig de Fransen eten. Tenminste, dat dachten we toch want na het hoofdgerecht kwamen er nog 2 desserts. Het was niet creem of taart...het was creem EN taart!
Misschien heb ik het al eens vermeld in een vorige blog, maar onze supervisor heeft een heel eigendom vol fruitbomen. Momenteel is het kersenseizoen. We plukten dan ook heel wat kersen vers van de boom (hij heeft 3 verschillende soorten kersen staan) om meteen op te eten. De perzikken en olijven zijn voor later pas. Jammer!
Voor en na het eten hebben we ook voor onze eerste keer hier in Frankrijk petanque gespeeld!
We begonnen met een partijtje Belgie-Frankrijk oftewel amateurs-professionals. Ons eerste spelletje eindigde merkwaardig genoeg op 12-13!! Nipt verloren dus. Dat hadden ze niet verwacht. Ben voor te 'pointer' en ik voor te 'tirer'. Het bleek een succesvolle formule want Ben legde alles knap tegen het balletje en ik had enkele magistrale stoten in gedachte die met zeer veel geluk natuurlijk uitkwamen.
Het spelletje daarna was het echter 4-13. Na het eten was het een mix van Belgen en Fransen en wonnen we om de beurten wel eens een spelletje.
De bbq was ook een voltreffer qua drank. We dronken er Heiniken (dat is geen voltreffer maar bon..), Belgische trappisten (wat wij bij hadden), Pastis, rode wijn, zelfgemaakte perenjenever (55░..was ontzettend straf!) en misschien nog iets. Ik kan er even niet opkomen.
Om half 5 's nachts waren we thuis.

Gisteren, zaterdag, zijn we nog eens gaan karten. Ik moest namelijk nog mijn revanche terugnemen! Dat is me dan ook gelukt.

Het weer is hier trouwens uitstekend. De hele week klimmen we al boven de 30 graden en vandaag is het echt bakken: 34 graden. In Belgie schijnt het ook heel aangenaam te zijn! Des te beter!

Bon, er rest ons nog een week in Frankrijk. De werkweek gaat nog goed gevuld zijn met het implementeren van onze Truckdriverzone en we moeten vrijdag een presentatie geven voor het hele bedrijf over wat we allemaal uitgespookt hebben de afgelopen 3 maanden.
Daarna is het met het vliegtuig richting thuis!!!!!!!!!!

Tot snel!!
xxx