Le Weekendddd

Trip End May 31, 2009

Flag of France  , Rhône-Alpes,
Monday, April 6, 2009

All˘˘˘˘˘˘˘˘˘

Het is weer ettelijke dagen geleden dat hier nog eens iets gepost werd, maar dat heeft zo zijn redenen: we konden het hele weekend niet op het internet! Dat was even lastig!
Niet dat we echt veel tijd hadden, want we hebben toch weer heel wat uitgespookt dit weekend.

Laat ik beginnen bij zaterdag. We hebben lekker uitgeslapen (Ben iets te lang, om 14.00 was ie wakker) hebben we gegeten en zijn we daarna rustig op ons gemakje richting Grenoble vertrokken voor de wedstrijd Grenoble-Lorient.
De match begon om 19u. Aangezien het hier nu al dagen heel mooi weer is (22graden..) besloten we om binnendoor te rijden (niet langs de autosnelweg dus) om rustig van het weer en de omgeving te kunnen genieten. We hebben hier ook een voetbal gekocht, dus konden we onderweg stoppen om even wat samba te verkopen.

Grenoble is een zeer drukke stad en een belangrijke stad voor de sneeuwliefhebber. De Fransen die naar Italie willen gaan skieen/snowboarden, passeren langs hier..veel Belgen passeren langs hier om te gaan skieen/snowboarden in de Alpen etc...Het was er dus zeer druk! Op de koop toe was het ook nog kermis in Grenoble waar zeer veel volk was..en dan nog de belangrijke match Grenoble-Lorient (ze stonden beiden op 35 punten en de winnaar was zo goed als zeker van het behoud want vanaf een paar ploegen achter hen, zakken ze af naar de tweede klasse..en die ploeg staat op 29 punten).

Om Grenoble dus binnen te geraken, hebben we een half uur staan aanschuiven voor een stuk van 2 km. We komen het centrum binenn en we zien een bordje staan 'Stade des Alpes (onze eindbestemming) suivre P+R'. We volgen dit bord en komen op een grote parking aan die al helemaal volzet was vanwege de kermis. Terugdraaien ging echter niet...we wisten eigenlijk ook helemaal niet waar we moesten zijn (we hadden de GPS niet opgezet)..na heel wat zoeken....................komen we terug uit aan het begin van die verdomde file waar we net uitwaren!!!!!!!!!! Frustratie allom!!! en het was toen al 18.30! Het begin van de wedstrijd konden we dus al vergeten. Na dat ellendige stuk opnieuw te hebben gedaan, hebben we de GPS maar opgezet richting Rue de Valmy..de straat van het stadion...In die straat aangekomen...geen stadion te zien. Na wat rondvragen, bleek dat we altijd wel in de buurt waren, maar ze wisten ook niet echt hoe de weg ernaar uit te leggen. Tot iemand ons een nuttige tip gaf, en we een bordje zagen met 'Stade des Alpes'....op 200m van het stadion...Merci voor de zeer goede wegwijzing!! Niet dus... Om 19.45 zijn we dan bij het stadion aangekomen, maar bleek dat de kassa al dicht was, hoewel ik mijn tickets via internet besteld had. Ze lieten ons dan ook zonder problemen binnen, echter niet in het vak waar we voor betaald hadden (helemaal geen erg...het waren betere plaatsen!)
We zijn 1 minuut binnen als Ben merkt dat hij zijn kodak weg is...hoewel ik hem 5min daarvoor nog een foto heb zien maken van het stadion. 2 mogelijkheden: ofwel is de kodak uit zijn zak gevallen (maar dat zouden we toch moeten horen?) ofwel is hij het slachtoffer geworden van een gauwdief.

Anyway, de wedstrijd...
Het stond al 0-1 voor de bezoekers. Het was een zeer aangename tweede helft met vele kansen en echt waar...een MEGA WERELDGOAL! Je moet maar eens opzoeken:p. Er was ook heel veel sfeer en toen Grenoble scoorde, werd het dan ook zot gevierd...veel bengaals vuurwerk ook enzo..terwijl dat verboden is. Bij die goal was het 1-2..Grenoble drukte en drukte en na een wereldsafe van de keeper van Lorient zag het er goed uit voor Grenoble want een goal hing in de lucht. Tot ene van Lorient dus die wereldgoal uit zen sloffe schud: borstcontrole aan de middellijn en in 1 tijd uithalen..in die pin! Mooie goal. Eindstand 1-3. De supporters bleven ook zingen terwijl ze achter stonden...iets wat ze in Lyon niet kennen.

Op de terugweg was het immmmmmmmmmmmmmmmmmens druk en besloten we nooit meer zover te rijden voor een paar uurtjes ergens te zijn. De terugweg was anders wel heel plezant. Op een radiozender was er een DJ een setje ineen aan het flatsen en waren we helemaal into de Franse electro! Ze hebben hier echt een electromix van alle liedjes: van Kate Perry tot Mexico...Mexiihiiiiiiiiiiiiiiicooooooooo tot I love rock 'n roll tot.....
Feest in onze party-Prius-vwatuur!
In Valence hielden we een kleine tussenstop om iets te gaan eten.
Thuis aangekomen hebben we nog een half uur buiten staan voetballen (het was ondertussen al half 2 snachts, maar het was echt lekker uitleven)

Zondag dan!

Weer uitgeslapen (dit keer ben ik Ben gaan wakker maken om 14u.) en zijn we naar het vliegveldje hier in MontÚlimar gereden. Ideaal voor helicopters en sportvliegtuigen. Alexander: ge zou het hier geweldig vinden;)
Check the pics

De rest van de dag hebben we gevuld met fuBball op het pleintje hier. In die hitte...
Na het voetballen was het filmpke zien en tam zijn tot s'avonds!!

We hadden het verdiend

A la prochaine