Finally

Trip Start Feb 26, 2009
Trip End May 31, 2009

Flag of France  , Rhône-Alpes,
Wednesday, March 18, 2009

Na 2 weken van kei harde labeur is het dan zover: we zijn klaar met ons plan van het magazijn: in eagleview (van bovenuit) en in humanview (vanop de grond gezien).
Onze supervisor Laurent heeft ons een papier gegeven met alle productfamilies ('lang, zwaar, metaal'; 'kort, zwaar, metaal' ; 'lang, niet-zwaar, karton' ; etc) van de producten, samen met hun volumes.
Aan ons is het nu om te bepalen waar welk goed moet komen te liggen.
Probleem is echter dat de locatiebepaling van een product het best gebeurd op basis van de vraag naar het product. Producten die veel gevraagd worden, moeten vanvoor in het magzijn omdat ze dan snel te verzamelen zijn. Andersom moeten de goederen die weinig gevraagd worden natuurlijk vanachter in het magazijn. Het probleem zit hem in het feit dat ze deze gegevens niet hebben (wat raar is?) en dat we deze zelf moeten berekenen. Dat is dus een hele hoop werk. Men verwacht van ons bijvoorbeeld ook dat we met een chrono een werknemer volgen en nakijken hoelang een bepaalde werkmanier duurt. We laten ze op een andere manier werken en moeten dit dan ook chronometreren en vergelijken wat het snelste is. We mogen doen wat we willen.
We zijn echter eerst begonnen met de herindeling van de racks (de opslagstellingen). We willen ze namelijk helemaal herschikken. Doordag Ben dit helemaal heeft getekend in de computer, konden we hier makkelijk mee schuiven en hebben we, na 3 tussenstappen, een volledig voorstel afgewerkt.
Aan de kast naast onze bureau hangen nu 7 A3-papieren. Dit is wel een beetje stoefen met ons werk maar het mag zeker gezien worden;).

Morgen is het hierover vergadering dus wens ons het beste toe!!

Cheers