Marseille (+ filmpje!)

Trip End May 31, 2009

Flag of France  , Provence,
Saturday, March 14, 2009

Hoihoi!

Marseille, de 4e grootste stad van frankrijk, stond vandaag op t programma. In de voormiddag zijn we naar de bank geweest, maar ook weer hier konden ze niet meteen een rekening voor ons openen.
Dan hebben ze dit weer nodig en dan weer dat en dan weer dat en dat en dat... Is wa vervelend aan t worden. We hebben volgende week woensdag een afspraak. De vraag is of we zolang kunnen wachten.

Bon rond half 1 waren we vertrekkensklaar en zetten wa koers richting Marseille. Het was buiten ondertussen al zweeeeten. Dus volle bak airco in de auto! De rit duurde ongeveer een kleine 2 uur. Gelukkig hadden we cruisecontrol. Op de terugweg heb ik voor meer dan 80 kilometer geen pedaal moeten aanraken! Lekker die benen strekken.
Ma bon, 2 uur in de auto is dus beetje saai en we hebben hier genoeg inspiratiebronnen rondom ons om wat bezig te houden: effe lean-back en 50matthaafakkaCent. Het resultaat is mooi gegoten in een filmpja haha. Ben wist me te vertellen dat dit 1 van zijn favoriete bezigheden is. Onderwegen zijn we ook nog de Mont Ventoux tegen gekomen. Er stond een mooi groot plakaat naast de autostrade die naar een berg wees..sja, kan niets anders zijn dan e.
Eens in Marseille aangekomen was het maar een beetje gokken. Waar is hier iets te doen? Zo'n grote stad..dusja, gewoon maar richting centrum rijden. We kwamen langs een heuse boulevard (Celabière ofzoiets) met een kleine haven aan. Oké, nu op zoek naar parkeerplaats. We zagen een stuk of 10 bordjes met 'Parking' dus kozen we er maar eentje uit..en van alle 10 kiezen we juist de verkeerde uit. We kwamen uit op een marktje met zeer smalle straatjes en zeer veel mensen. Laten we ook nog een auto bijhebben op elentrik, die dus niets geluid maakt. Niemand hoorde ons dus achter hen rijden enja tuuten was nu ook niet echt op zen plaats. Na een hoop gesukkel dan toch uit dat labyrint geraakt en kozen we een andere parking uit. parking 'hotel de ville'. Ben maakte de opmerking dat het waarschijnlijk de parking van een hotel is, maar gelukkig had ik eens gelezen dat hotel de ville stadhuis is;). We konden onze auto er kwijt en we gingen elk gewapend met thsirt, korte broek, zonnebril en kodak op pad. Er was net een pannatornooi bezig (minivoetbal) met gasjes die wel iets met een balleke konden. Maar we hadden dorst van al dat in de auto zitten, dus gooiden we ons maar op een terras met zicht op al die bootjes. Leffe, Grimbergen, Brugse Witte,...alles hadden ze er..Maar we hadden geen zin om 5,10euro hiervoor te betalen. Dan maar een '1664'biertje...We wilden er ook iets eten, maar de keuken was al gesloten. Dan maar naar een ander terras. We kuierden wat door de boulavard, passeerden heeel wat mooie meisjes en gingen dan maar iets eten in een pizzeria-kebaaand. Verder was er ook nog een kleine kermis (het is er blijkbaar de periode voor hier). Na  het eten hebben we nog even wat rondgewandeld en zijn we teruggereden naar Montélimar. We gingen er nog naar de kermis. Deze keer had Ben wel geluk! Hij heeft met dat grijpspelding een truitje van Lyon gevangen. Dat gaat hem morgen zeker van pas komen! Hij wou echter zijn truitje wisselen voor een beertje van de paddestoel uit Mario Bros. Maar hij heeft het niet gevraagd. Ik wou ook zo een truitje...maar 10 pogingen waren niet genoeg (Ben had er 8 nodig) en dan gaf ik maar op: j'abandonne. Er was al niet zoveel volk meer op de kermis en waren we er na een 20tal minuutjes ook al weg.
Zo dat was onze dag.

Morgen de hele dag naar Lyon met de Jean-Marc. We kijken er al naar uit!!
Tot blogzzzz
xx