GEZGİNLERE NOTLAR-1...

Flag of Chile  , Lake District,
Tuesday, March 19, 2013

GEZGİNLERE NOTLAR-1

Bloğu takip edenler arasında sıkça sorulan ve gezilerde işinize yarayacağını umduğum bazı konuları burada yazacağım.

KALINACAK YER SEÇENEKLERİ ve FİYATLAR...

Şu ana kadar olan deneyimlerimde birkaç seçenek öne çıkıyor.
Hosteller, Hospedajeler, Oteller ve Couchurfing. Hepsinin ayrı tarafları var.

Güvenlik mülahazası başta olmak üzere büyük kent ve turistik küçük yerler arasında da kalınacak (kalınması gereken) yerlerde bir çok seçenek bulunuyor.

Bir de benim alışık olmadığım neredeyse her şartta ve her yerde çadırlarını kurup yatarak gezen bir ekip var. Bunlar da kampingleri seçiyorlar ama benim deneyimlediğim bir konu olmadığından bu konudaki ayrıntıları çadır ve sırt çantası ile dolaşan ekiplere danışmak uygun olur...

Bir de SEZGİ ve ALGI konusu var. Konu derin ama: Gözünüz açık olsun ortamları tartın ve içinizdeki hayvani sese kulak verin (korkusuzca ama). Değişik kültür, davranış ve anlayış bölgelerinde gezdiğinizi unutmayın lütfen.

Güney Amerika'ya özel olarak;

Az da olsa ispanyol'ca bilmenizde büyük fayda var. Herşey daha kolay ve hesaplı olabilir. Merhabayı, zaman ve yer sormayı, fiyat istemeyi, teşekkür etmeyi öğrenmekle başlayın, inanın seveceksiniz. Hem de çok işinize yarayacak.

Hosteller...

Couchsurfing veya misafir edildiğiniz bir yer olmadığı takdirde HOSTEL'ler en uygun çözüm. Bir kere çok yaygın olarak bulunuyorlar. Hostellerde de 4 veya fazla kişinin kaldığı yatakhane (dormitory) fiyatları daha ucuz. Tek veya iki kişilik oda seçenekleri yarı fiyat daha pahalıya geliyor. Merak uyandırmadan en önemli hususlardan parasını söylersem, bu şatlardaki dorm'da yatak başına fiyat; Arjantin'de 100 Peso ortalamasında. Şili'de de bu fiyat 9,000-10,000 Şİli Pesosu dolaylarında ki bu da kabaca 18 ABD Doları ortalamasında bir fiyata denk geliyor. Kısacası siz günlük 20 doları yatacak yer için düşünün...

Tabii burada da uçurum olmasa da ciddi kalite farkları ve olanaklara göre değişen fiyatları görebilirisniz. Örneğin çok turistik olmayan bir yerde bu fiyata oldukça kaliteli bir yerde kalabilir iken çok gözde bir yerde bu fiyata kalacağınız yerin kalitesi düşüyor.

Ben çok yük taşımamak için genellikle otobüs terminllerine yakın yerlerde kalıyorum. Şimdiye kadar her zaman da böyle bir yeri bulmam mümkün oldu. Bazan rezervasyon ile gittim ama çoğunlukla ilk gittiğim hostelde yer buldum.

Sabah kahvaltısı verenine sadece Şili'de Chiloe Adası ANCUD'da "13 Lunas"da rastladım. PUCON'da ise kaldığım iki yer ve bildiğim kadarıyla diğer hostellerde kahvaltı yok. Pucon'daki El Refugio'da self servis bedava kahve imkanı varken La Bicicleta'da yok ama bunlar da minik farklar...

Çok temizleri de var, idare edenleri de. Çok geniş bir imkan bandında ortak kullanım duş ve mutfak var. Çok temiz ve olanaklı olanlar birz dah pahalı ama korkunç farklar değil.

Hospedaje (Evle paylaşılan misafirhaneler)

Hospedaje kavramı Şili'de karşıma çıktı. Değişik geliyor başta ama hoş. Evin mutfağında beraber yemek yeneni de var, salonda size servis açıp imkan tanıyanı da. Aslında çoğunda kahvaltı yok ama şeytan tüyü mü var nedir bilmem sabah akşam sofralarının konuğu oldum. Tabii sağlam bir sohbet, Türkiye'den yanımda götürdüğüm nazar boncuğu türevi minik hediyeler ve güleryüz de bunu destekledi. Burada Hospedaje'lerde kalınacak ise İspanyolca olmaz ise yukarıdaki sohbet ve paylaşım ortamı da biraz zor doğar. Ben henüz sular seller gibi İspanyolcam olmasa da kırık Türkçe ile derdini anlatan ama anlaşılan turist Ömer'im burada.

Hospedajelerin Profesyonel olanları da var ama çoğunluk olmayanlar. Zaten böyle bir kaygıları da yok bu insanların. Üç beş kuruş kazanıyorlar o kadar. Bunların fiyatları Hostel'e göre biraz düşük. Temizlik konusu ev sahibinize göre değişiklik göstriyor. Bazan da ne çıkarsa bahtınıza.

Ben Hospedajeler 7000-8000 Şili Pesosu verdim.

Couchsuring (CS) ...

Internette bulunan uluslararası "gezelim, evinizde yatalım para pul vermeyelim" tabanlı bu organizasyona internetten üye olup üyelik sonrası istek gönderip "hadi buyur gel bakalım" diyen olursa ev sahibinizle onun size çacağı bir yatakta geceliyorsunuz. Onunla gezip eğlenebilğyorsunuz veya akşam iş dönüşü görüşmüş oluyorsunuz. Site 7 milyon üyesi ile alaksız yerlerde bile size yatma yeri bulma olanağı sunuyor. Sadece bu da değil "Bugün Buenos Aires'teyim. CS'den boş vakti olanlar veya önerisi olanları bekliyorum." yazıyorsunuz ve çok keyifli cevaplar alıp, eğlenceli zamanlar geçirebiliyorsunuz. İyi bir gezgin için sezgilerin hep devrede olması ve akılcılık da önemli tabii ki...

Ben son derece şanslıydım, çünkü ilk CS deneyimim olacak Buenos Aires'te ev sahibemin kızı katını iki haftalığına boşaltmıştı ve ben Buenos Airesin merkezinde ufacık ama çok kullanışlı bir dairede 8 gün geçirerek bu geziye başladım. Çok keyifli geldi ama Hostel'lerdeki arkadaş bulma olnağı buralarda yok doğal olarak.

İkinci CS deneyimim ise beni biraz sıktı ve ben de o ziyaretimi kısa kesip ayrıldım. Ben memnunum bu işten ama arkadaş edinme adına Hostel'lerde vakit geçirdim. Şimdi Santiago'da yine CS yapmayı düşünüyorum.

Hııı, unutmadan CS bedava. Tabii benim elim de armut toplamadı şarabı vs. alışveriş parasını falan üslendim. Ama herhangi bir ücret ödemek yok..

Oteller...

Şu ana kadar otel gereksinimi olmdı. Ancak güvenlik sorunu olan yerlerde gece geç saate kaldıysanız düşünülebilir. Bir de benim pram çok kardeşim istediğim yerde krallar gibi kalırım diyorsanız yüzlerce seçenek emrinizde..

Özetle 20 ABD Doları/Gün ...

Çok uzun yazdım ama günlük 20 ABD doları yeter de artar.

Son birkaç söz...

Kişilik yapınız ve alışkanlıklarınız ve kaygılarınız seçenek ve bütçenizi belirler. Dünya standardı bu. Ayrıca çok parası olup da Hostelleri seçenler de var. Bu bir alışkanlık, kültür ve kabul meselesi.

DİĞER SORULAR ??? ...

Başka soru ve düşünceniz varsa yazın onlar da müteakip sayılarda yayına girsin. :)

Diğer muhtelif sorular var ama gece sefası ya ışığı altında kaplıcaya gidiyorum ayıptır söylemesi vaktim doldu. :))
Report as Spam

Comments

gedikoglu on

evden çok uzaklaştın.inadını bırak eve dön artık.annen baban merak edecekler. cennet gibi memleketin dururken.tövbe tövbe...helal kesim et bulunabiliyor mu bari.

gurcanelbek
gurcanelbek on

Allah ne verdiyse artık. :)

gbilir
gbilir on

afiyetle

hbilgitekin on

baktım bloguna/şaştım sakalına/hastayım aklına/helal ettim arkadaşıma.
kal sağlıcakla.

Atalay on

Arkadaşım sen gezdikçe ben geziyor gibi oluyorum. Ayrıca bende gitme imkanı bulursam rehber olarak senin yardımına başvurabilirim.. Bence sen oralara gitmişken iyice gez dolaş keyfine bak demecem zaten yeterince keyfin yerinde....:) mutlu kal sağlıklı ol :) kendine iyi bak .. heberlerini bekliyorummmm

Hakki on

sir ingilizce yeter mi çok mu yerel?

gurcanelbek
gurcanelbek on

Ingilizce yetmez Hakki'cim. Kiymete deger bir gezi isteniyorsa ispanyolca gerekli. Tabii ki buralari gezen yabancilar var, hem de bir suru sadece ingilizce ile. Guney Amerika'nin degisik mekanlarinda ispanyolca daima hosa giden, karsilik bulan bir ozellik. Bir de gezinin sekli onemli. Benim gibi halkin arasina karisiyorsan ispanyolca SART. Yoksa turistik gezilerde durum idare edilir. Ispanyolcanin bir faydasi da MALIYET ETKIN bir gezi sagliyor. Tum arkadaslara selamlar, sevgiler.

Kursat Selcuk on

Herkes esit ama bazilari daha esit! Biz sanayi bolgesinde zehirli havayi solurken Senin guney Amerika'da gezmen insanlik adina nasil bir duydu? :))