CHILE CHICO... Şili Patagonya Girişim...

Trip Start Feb 20, 2013
1
19
52
Trip End May 22, 2013


Loading Map
Map your own trip!
Map Options
Show trip route
Hide lines
shadow

Flag of Chile  , Patagonia,
Monday, March 4, 2013


04-06 Mart 2013,
CHILE CHICO...


Arjantin'e belli bir süreliğine veda ederek Şili'ye geçtim.
Los Antiguos'un 7 km mesafesinde karşı kıyıda bir başka huzur kasabası (kenti) Chile Chico'dayım.

Bir gün kalıp ayrılacağım derken gönülden dostlukla beni ağarlayan arkadaşlarımla üç günü mutlulukla geçirdim.

Çok şey konuştuk. Dünyanın aynı ve bir o kadar da ayrı olan anlayışlarına ilişkin sohbetler ve yoğun ispanyolca çalışmaları.

Şili'nin bu kasabası Arjantin'e oranla biraz daha bakımsız ama aynı zamanda sevgi doluydu.

Özellikle bana yaptığı çorbalarla midemi feth eden Emilio'ya teşekkürü bir borç biliyorum. Filistin kökenli Emilio ama aile 80 yıl önce gelmiş Şili'ye tam anlamıyla Şili'li olmasına karşın arapçaya karşı da ilgili. Selamın aleykümden başladı bir sürü arapça cümleyle devam etti.

Ömer ise araplarla hiç ilgisi olmadığı halde babasının bu adı sevmesi nedeniyle ismini almış ispanyolca öğretmeni. Ülkesinin sorunlarına kafa yoruyor. Birlikte yaşadığı eşi Geraldin ve Ömer son derece nazik şekilde misafir ettiler. Oğulları Andre ise tam bir enerji patlaması, bıcır bıcır.

Kaldığım Hospedaje NO ME OLVIDES ve sahibesi Maria başka bir dosttu. Los Antiguos'tan Chile Chico'ya saat 11'de kalkacağı söylenmesine karşın otobüse 14'de bindik. Bu alışılmadık bir durum değil. Her yerin kendine göre şartları var Güney Amerika'da. Bu beklemelerde herkesin sukuetle aynı soruları sorarak beklemesi ilginç. Biz hemen kavgaya yakınız. Terminal'de üç saat beklerken tanıştığım Jose ve Melanie No Me Olvides'e misafir gittiklerini söyleyince bu hospedaje'ye geldim. Ucuz ve temizdi. Ama Güney Amerika'ya geelecekseniz uzun da kalacaksanız beklentilerinizi sınırlamanız gerekli. Dostluk gani, samimiyet tavanda ama averaj pansiyon lüksü veya Güney Amerika tarzı yaşama da alışıyorsunuz.

Para konularına değinmemi istemiş Bülent BAKAN ayrı bir başlıkta bunu detaylı yazacağım ama Hostel ve Hospedaje fiyatları ortalama gecelik 20 Amerikan Doları. Çok iyi yerlerde biraz daha lüks isterseniz de bu fiyat artar. Tabii ki bütçenizi kontrol gerekli ama Patagonya'ya Güney Amerika'nın en pahalı yeri derseniz bir miktar para biriktirerek gelirsem şaşırmamak gerek. :) Tabii ki para oldukça kendini ödüllendirmeler de atıyor. Para sorunu yok.

Dil. İspanyolca konuşma çok önemli. Arkadaşlık için, yarın ve öteki günkü gezileri planlamak için, geziden alınacak zevk ve kazanımların artması için grubunuzda mutlaka birazcık da olsa ispanyolca konuşan biri olmalı. Bizim grubun hepsi konuştuğundan şanslıyım. :) Hatta epey ilerlediler. Bu arada ispanyolca öğrenmek bence bir Türk için çok kolay. Gökhan AK bile öğrenebilir :)

Chile Chico aynı zamanda kiraz ve organik tarımın da yapıldığı bir yer.

Burada iken Chavez'in cenaze törenini canlı yayından izledik. Önem verenler de vermeyenler de. Şili de ilgisiz kalındığını bile söyleyebilirim.

Chile Chico zamanım doldu.

Yarın Coyhaique'ye doğru gitmek için önce gölü arabalı vapurla Puerto İbanes limanına geçeceğim. Oradan da minibüsle yaklaşık ilki saatlik bir yolculukla bir geçiş şehri olan Coyhaique'de olacağım.

Nasıl ispanyolca konuşuyorum bilmiyorum ama herşeyi anlatıyorum. Anlıyorlar gibi geliyor ama emin olana kadar daha çalışacağım.

Coyhaique'den Chiloe adasına geçeceğim. Castro ve Ancud şehirlerini ziyaret planındayım.
Bir değişiklik yapıp 10 saatlik bir gemi yolculuğu sonrasını paylaşacağız...

Sevgiler, selamlar...
Slideshow Report as Spam

Comments

ufuktuna on

gurcahan sonunda ulasabildim bloguna.:)) kacirdigim bolume kisa bi goz attim hersey cok guzel. kiskandim wala. hahaaa, yolun gonlun acik olsun kardesim. takipteyim.

Savas on

Gürcan;
Sıra ne zaman çiçekli gömlek ve tumba'ya gelecek? Yolculuğunu merak ve keyifle izliyorum. Yolun açık olsun. Savaş.

Atalay on

heyecanla izlemekteyim . :) yolun açık olsun ..

Betülhan on

Gürcan bugün baştan beri yazdıklarını okudum.. Her açıdan super ve sana çok yakışıyor...imrendim :)
Umarım bir problem olmadan dönersin...Take care...

turgut bazna on

Kardeşim tamamını inceleyemedim.Ama en kısa sürede hepsini incelerim hızlıca baktım.Muhteşem.Yolun açık olsun.
Selamlar

vecdi yengin on

guercan bende mexıco,equvator,peru yapıp ( gemı ıle ) bu ayın 18 ınde panamadan turkıyeye donecem.her sey cokıyı senınde ıyı ve mutlu olduğuna cok sevındım..kılomu alıyoruz NEEE bıraz tombıs gordum fotolardan DIKKATTTT.sevgı ve hasretle operım kendıne ıyı bak

vecdi on

su anda perudayım ama ufak bır lıman kuzeyde 15 gun öncede lımadaydım 15 gun kaldım bayıldım cok guzeldı.

Add Comment

Use this image in your site

Copy and paste this html: