TIERRA DEL FUEGO NACIONAL PARK...

Trip Start Feb 20, 2013
Trip End May 22, 2013

Flag of Argentina  , Patagonia,
Thursday, February 21, 2013

21 ŞUBAT 2013,

TIERRA DEL FUEGO (ATEŞ TOPRAKLARI) MİLLİ PARKI

Sağolsun Couchsurfing'den ev sahibimiz Maria hanım, çoluk çocuk cümbür cemaat attı bizi haydi Tierra Del Fuego Milli Pakına. Parkın yolunda da dünyanın sonuna giden tren vardı. Ona da uğradık.

Park gezisi esnasında da pasaportumu damgalatarak dünyanın dibine vardığımı belgeledim. (Puerto Williams'da yaşayanlar ve Artic Circle sakinleri duymasın...) Bizi de böyle kandırıyorlar. Daha Güney için daha sonraya... Şimdilik sıradan turiste daha güneyi yok.

Arjantinli iki kızımız, İspanyol oğlumuz ve Arjantin'de yaşayan hipi kılıklı arkadaşımız.

Park çok keyifli, Eğmir'de ne hissediyorsam o. Yalnız dağlar, taşlar, kuşlar, ağaçlar biraz büyümüş ölçekte. Şaka değil Eğmir'in yürüyüş yollarındaki keyfin farklısını hissettim. Kızlar özellikle çok akıllı ve tatlıydılar. Uzun uzun sohbetler edildi.

Hipi kılıklı çocuk dedelerinin Türkiye'den gelmesi nedeniyle bana çok ilgi gösterdi, etnik sorular sordu. Daha doğrusu soramadı, çünkü ingilizcesi çok zayıf. O ne istediğii ingilizce anlatamıyor, ben ispanyol'ca anlatmaya çalışıyorum suratıma bakıyor. Kızlara anlattım kızlar da ona anlatacak. Çünkü anlayamadığım bir yakınlaşma ile anlayamadığım sorular. Böyle dil bilmeyip de karşısındakini fıtık edenlere bayılıyorum. Anlaşılıyorum zannedip konuşuyor. Ev sahibesi de öyle. O da ayrı alem... Sabırla dinledim ama su gibi akan muhabbet için anlaşılacak seviyede dil bilmek gerekli. Sıkıcı oluyor. Ne o derdini anlatıyor, ne muhabbet oluyor...

Neyse doğal güzelliklere bakınca açılırız birlikte.

Selamlar

Comments

selcuk on

Buenos Aires'e bile bayağı mesafe varmış bu uç noktadan.. çok güzel yerler...çok teşekkürler...

Sinan on

Belli mi olur belki biz de gezeriz birgün, şimdiden görelim de bu güzel yerleri :-)))

Nedim Gürsoy on

Gürcancığım gezini ilgi ile imrenerek biraz da kıskanarak takip ediyorum. Sevgiler...

Alp Kayiran on

Artık vesikalısın yani :)

Ethem Torunoglu on

müthiş görünüyor güney amerika...doğal güzellikler ve kültür