Geen wild, wel regen

Trip Start Jun 12, 2010
Trip End Jun 21, 2010

Flag of South Africa  , KwaZulu-Natal,
Thursday, June 17, 2010

We arriveerden gisteravond, tegen zonsondergang in Saint Lucia, in Lidiko Lodge. Een losstaand huis met eigen oprit, aan een gigantisch grasveld. "Liever niet 's-avonds rondlopen over straat, je kunt beter de auto pakken. De hippos grazen namelijk graag op het grasveld naast het huis", zeggen ze. Flexibiliteit en improviseren is de name of the game, ook vandaag. We willen een sunrise game drive doen (een safari bij zonsopkomst), maar alles is volgeboekt. Daarom vandaag de whale watch tour, maar dan moeten we wel vroeg op (06:15 uur). Helaas de 07:00 tocht is al vol, maar we schrijven in voor 09:00 uur. Helaas, alle tochten zijn geannuleerd voor vandaag, een te ruwe zee. We besluiten een self drive te doen door het St Lucia Wetland World Heritage park te doen. Het blijkt echter een zeer natte dag te worden. Veel regen en weinig wilde beesten. De middag eindigt met een bezoek aan de huisarts omdat Frank koorts heeft sinds vanochtend, geen gekke dingen geconstateerd.

Het wordt dus een rustdag, met voetbal in de middag, opladen van telefoons, camera’s en laptop, en voortzetting van het Grunerie Klaverjastoernooi, en vroeg naar bed want morgen om 05:00 wacht ons dan de Sunrise Game Drive.