Wachten in Jo'burg

Flag of South Africa  ,
Sunday, June 13, 2010

Donnybrook
66 Chattan Road, Glenferness, Johannesburg

De stukjes worden na dag een al korter, maar dat heeft te maken met het overvolle programma enerzijds en het gebrek aan internet…. Sorry, korter en wat verlaat.

De aankomst was een beetje een deceptie. Op de luchthaven snel door de douane en alle koffers komen van de band. We maken heldere afspraken over rugdekking en twee-aan-twee manoeuvreren door Afrika. Laat dus nooit je buddy alleen. Is even wennen natuurlijk. Dan begint het wachten. Een lange rij bij de FIFA counter om de vouchers in tickets om te zetten. Een lange rij bij het autoverhuurbedrijf en aangezien Eric bijna alles heeft geboekt moet het na elkaar.

Een beetje teleurstelling omdat we hierom het Apartheid-museum moeten laten vallen. Maar aan de andere kant na 10 uur opgevouwen te hebben gezeten in economy class is een relaxmomentje ook wel lekker. Op naar Donnybrook. Maar dan begint de trip zoals we gewend zijn uit het verleden. We komen aan tegen zonsondergang (17:00 uur). Een kanjer van een huis, met 4 hA aan grond en paardenstallen en een overdekt terras voor de woonkamer.

Een rit langs de supermarkt en de eerste braai kan aan. Frank draait het vlees en Eric maakt de salades. Dag 1 in Afrika zit er al weer op, maar de mannen kijken blij.